کرونا خط مونتاژ ایرباس در چین را متوقف کرد

به گزارش مجله هاستفا، تارنمای اینرنتی شبکه بین المللی پروازها (International Flight Network) منبع اخبار هوانوردی بین المللی، روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر افزود: ایرباس اعلام کرده از نزدیک تحولات مربوط به شرایط ویروس کرونا را تحت نظر دارد و به طور مداوم کارمندانش را درباره این موضوع به روزرسانی می کند.

کرونا خط مونتاژ ایرباس در چین را متوقف کرد

بر اساس این گزارش انتظار می رود، چنین اقداماتی بر تولید هواپیماهای مدل ایرباس ای320 تاثیر داشته باشد.

ایرباس به تازگی مونتاژ این مدل هواپیما را در این شهر چین از 4 به 6 هواپیما در ماه افزایش داده بود.

خط مونتاژ ایرباس در شهر تیانجین چین از سال 2008 گشوده شده است. این شهر یکی از چهار مکان ساخت هواپیمای ای 320است. ایرباس افزایش تولید کلی خانواده ای 320 در همه خطوط مونتاژ خود در سراسر جهان را به ماهانه 63 هواپیما در سال 2021 هدف قرار داده است.

دیگر خطوط مونتاژ ایرباس در شهرهامبورگ آلمان، تولوز فرانسه، موبیل آلابامای آمریکا قرار دارند و هامبورگ تا به امروز بیشترین سهم را درمونتاژ هواپیمای خانواده ای 320 داشته است.

ایرباس همچنین در بیانیه ای اعلام کرده که محدودیت های سفر ناشی از شیوع ویروس کرونا چالش های لجستیکی چندی را ایجاد کرده است.

در چند روز و هفته گذشته تعداد بیشتری از شرکت های هواپیمایی کشورها به دلیل نگرانی از این ویروس تصمیم به تعلیق پروازهای خود به چین گرفته اند.

به تازگی شرکت اپل نیز در بیانیه ای گفت که همه فروشگاه ها و دفاتر شرکتی و مراکز تماس این شرکت در چین را به دلیل شیوع ویروس تعطیل کرده است.

شیوع ویروس کرونا در جهان تاثیر ملموسی بر جهانی فناوری گذاشته است. گوگل چندی پیش از تعطیلی دفاتر خود در چین و منع سفر کارکنانش به این کشور خبر داد. مایکروسافت و آمازون نیز به همین دلیل به طور موقت تمام فعالیت های خود را در چین متوقف کرده اند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال 2003 در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به 26 کشور جهان 8 هزار و 100 نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می بینند.

منبع: انتخاب
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3368

به "کرونا خط مونتاژ ایرباس در چین را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا خط مونتاژ ایرباس در چین را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید