غلامی زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را در همدان به صدا درآورد

به گزارش مجله هاستفا، آیین آغاز سال تحصیلی 99-98 با حضور منصور غلامی، نمایندگان استان همدان در مجلس، استاندار و مسئولان آموزش و پرورش در دبیرستان علی شریعتی همدان برگزار شد.

غلامی زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را در همدان به صدا درآورد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، آیین آغاز سال تحصیلی 99-98 با حضور منصور غلامی، کنندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و مسئولان آموزش و پرورش در دبیرستان دکتر علی شریعتی برگزار شد.

غلامی در این مراسم با اشاره به اینکه تحصیل 14 میلیون و 750 هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند، گفت: همزمان نزدیک به 4 میلیون دانشجو نیزدر دانشگاه ها و مراکز عالی سراسر کشور سال تحصیلی را آغاز کرده اند که این جمعیت بزرگ، آینده کشور را می سازند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه آینده دنیایی مبتنی بر علم و فناوری است، بیان نمود: همه دنیا در 30 سال آینده دچار تحولات عظیمی خواهد شد و دانش آموزان و دانشجویان باید خود را برای آینده ای متفاوت آماده کنند.

وی شرح داد: بخش قابل توجهی از دنیای آینده توسط هوش مصنوعی کنترل و اداره می شود و تسلط نداشتن ما بر علوم جدید باعث می شود از این ظرفیت ها دور بمانیم و نتوانیم همگام با دنیا تحول های جدید را تجربه کنیم.

غلامی با بیان اینکه کشور ما در جایگاه شانزدهم علمی دنیا واقع شده است، تأکید کرد: دانش آموزان و دانشجویان در یک تلاش نفس گیر با کشور های در حال توسعه و کشور های پیشرفته این جایگاه را کسب کرده اند.

وی به موفقیت های جوانان کشور در المپیاد ها و مسابقات بین المللی اشاره کرد و گفت: در 10 سال گذشته، انتقال دانش و فناوری در سطح جامعه به خوبی انجام می شود؛ شرکت های دانش بنیان، شرکت های فناور و مجموعه هایی که براساس اطلاعات و دانش های روز، کار ها را به سمت بهبود و اصلاح می برند، حاصل تلاش مراکز علمی و آموزشی داخل کشور است.

وزیر علوم، گفت: قطعاً در آینده همسان با دنیای متحول پیش خواهیم رفت و نیرو های جوان ما در حوزه آموزش و پرورش به خصوص در دبیرستان ها، ظرفیت های خود را تقویت خواهند کرد تا از این قافله عقب نمانند.

وی در سرانجام گفت: با توجه به دستورات اکید دین مبین اسلام و اعتقادات ملت مسلمان ما اتکا به خدا را فراموش نکنیم؛ در سخت ترین زمان ها خدای متعال است که شما را از هر نگرانی نجات خواهد داد و به هر هدف مقدس و خوبی که در ذهن دارید خواهد رساند. در حوزه تحصیلی نیز در هر رشته ای که هستید ریاضی و ادبیات را خوب بخوانید، چون این دو درس دو کلید برای ورود به علم و فناوری است، کشور ما منبع غنی از تاریخ و فرهنگ و علم است و زبان فارسی کلیدی برای فهم مطالب و آشنایی با فرهنگ غنی کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 371

به "غلامی زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را در همدان به صدا درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را در همدان به صدا درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید