عراق، تاکید المالکی و الکاظمی بر آماده سازی مناسب برای برگزاری انتخابات

به گزارش مجله هاستفا، رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق و نخست وزیر این کشور امروز بر لزوم فراهم شدن بستر و فضای مناسب برای برگزاری سالم و عادلانه انتخابات آینده عراق تاکید کردند.

عراق، تاکید المالکی و الکاظمی بر آماده سازی مناسب برای برگزاری انتخابات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سایت المعلومه، دفتر نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در بیانیه ای گفت: المالکی و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز با یکدیگر ملاقات کردند.

این بیانیه اضافه کرد: دوطرف در این ملاقات آخرین تحولات سیاسی و امنیتی و پیامدهای شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت های نفت را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

براساس این بیانیه، المالکی در این ملاقات بر لزوم این نکته تاکید نمود که دولت عراق به مسائل مرتبط با شرایط امنیتی و بهداشتی و مالی به سرعت رسیدگی کند و بستر مناسبی را برای برگزاری یک انتخابات سالم و عادلانه فراهم کند.

وی همچنین به اهمیت برقراری وفاق سیاسی بین تشکل ها و طیفهای مختلف در عراق تاکید نمود تا همگان برای ساختن کشور و مقابله با چالش ها و برقراری امنیت و پایبندی به قانون مسئولیت پذیر باشند.

المالکی همچنین بر اهمیت پاسداری از جامعه در برابر هرگونه اقدامی علیه ارزش ها و اخلاق آن و حفاظت از ارزش های اسلامی و جامعه به منظور رسیدن به یک نظام سیاسی مستحکم و یک فرایند سیاسی باثبات و توانمند برای گذر از دشواریهای چند لایه و انباشته شده تاکید نمود.

از سوی دیگر، مصطفی الکاظمی نیز در این ملاقات بر تمایل فراوان خود برای تماس با نیروهای سیاسی برای گذر از چالش های پیش روی عراق و متحد کردن کوشش ها به منظور تحقق منافع شهروندان عراقی تاکید نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4317

به "عراق، تاکید المالکی و الکاظمی بر آماده سازی مناسب برای برگزاری انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، تاکید المالکی و الکاظمی بر آماده سازی مناسب برای برگزاری انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید