طرز تهیه آکاراجه برزیلی، غذایی خوشمزه و رژیمی

به گزارش مجله هاستفا، آکاراجه برزیلی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و رژیمی است که با رسپی های مختلفی درست می گردد.

طرز تهیه آکاراجه برزیلی، غذایی خوشمزه و رژیمی

مواد لازم برای 4 نفر

میگو500 گرم

روغن زیتون2 قاشق غذاخوری

پیاز2 عدد

لوبیا چشم بلبلی1.5 لیوان

سیر1 حبه

پودر پاپریکا1 قاشق چایخوری

فلفل تند1 عدد

آردبه میزان کافی

نمک و فلفل سیاه به میزان کافی

روغن مایع به میزان کافی

طرز تهیه آکاراجه برزیلی

مرحله اول

برای تهیه آکاراجه برزیلی خوشمزه در ابتدای کار لوبیا چشم بلبلی را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم لوبیا به مدت 2 تا 3 ساعت روی حرارت بماند تا کاملا پخته گردد.

مرحله دوم

در این مرحله برای تمیز کردن میگوها، پشت کمر آنها یک برش نازک ایجاد نموده، سپس رگ سیاه رنگ را از آن خارج می کنیم و به خوبی می شوییم. در ادامه میگوها را درون آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شوند.

مرحله سوم

حالا 1 عدد پیاز را به صورت خلالی نارک خرد نموده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه روغن زیتون را به تابه اضافه نموده و بلافاصله پیاز را می افزاییم، سپس کمی تفت می دهیم و میزانی نمک و پاپریکا به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله به تفت دادن ادامه می دهیم تا پیاز کاملا سرخ و طلایی گردد. زمانی که پیاز سرخ شد، میگو را به تابه اضافه نموده و در حد 2 تا 3 دقیقه تفت می دهیم، سپس میزانی نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. زمانی که لوبیا کاملا پخت، قابلمه را از روی حرارت برداشته و درون آبکش می ریزیم، سپس لوبیا پخته شده را به همراه سیر درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم.

مرحله ششم

حالا دانه های فلفل را خارج نموده و به همراه پیاز به جای مانده به غذاساز اضافه می کنیم، سپس میکس می کنیم تا مواد کاملا ترکیب و پوره شوند. در ادامه مواد خمیری را درون یک کاسه مناسب منتقل نموده و میزانی آرد به آن می افزاییم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید آرد را به میزانی اضافه کنید تا خمیر فرم بگیرد. حالا خمیر را به خوبی مخلوط نموده و به 15 قسمت یکسان تقسیم می کنیم، سپس هر قسمت را به صورت بیضی فرم داده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله هشتم

در ادامه میزانی روغن مایع درون تابه ریخته و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم گردد، سپس خمیرهای فرم داده شده را درون تابه می چینیم و کاملا سرخ می کنیم و پس از سرخ شدن روی دستمال روغن گیری قرار می دهیم.

مرحله نهم

زمانی که روغن اضافی آکارجه ها کشیده شد، کنار آنها یک روزنه ایجاد نموده و میزانی از مواد میانی درون آنها می ریزیم تا پر گردد، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 خرداد 1403 بروزرسانی: 16 خرداد 1403 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 13137

به "طرز تهیه آکاراجه برزیلی، غذایی خوشمزه و رژیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آکاراجه برزیلی، غذایی خوشمزه و رژیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید