طالبان: اشرف غنی مانع صلح است؛ در حضور نظامیان خارجی سلاح بر زمین نمی گذاریم

به گزارش مجله هاستفا، معاون دفتر سیاسی طالبان در سفر به مسکو اظهارداشت که دولت اشرف غنی مانع برقراری صلح در افغانستان است و نظامیان خارجی نیز اگر به تداوم حضور ادامه دهند، سلاح بر زمین نخواهیم گذاشت.

طالبان: اشرف غنی مانع صلح است؛ در حضور نظامیان خارجی سلاح بر زمین نمی گذاریم

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، شیرمحمد عباس استانکزی معاون سیاسی دفتر طالبان در قطر، اظهارداشت: اگر نیروهای خارجی در افغانستان حضور داشته باشند، طالبان سلاح بر زمین نمی گذارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی که در راس هیئتی به مسکو رفته است در نشست خبری گفت که دولت اشرف غنی مانع برقراری صلح در افغانستان است و همیشه به وسیله لابی با ناتو و آمریکا برای ادامه حکومت کوشش می نماید.

استانکزی اضافه نمود که حضور نیروهای خارجی در افغانستان سبب ادامه جنگ خواهد شد.

در این نشست که از شبکه روسی اسپوتنیک آن را پخش می کرد، معاون سیاسی دفتر طالبان اظهارداشت که اگر اشرف غنی امروز از قدرت کنار برود و به تشکیل دولت جدیدی توافق کند، صلح به افغانستان باز می شود اما زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا درباره دولت موقت با آنها اظهارنظری ننموده است.

وی گفت: اشرف غنی اظهارات مختلفی مطرح می نماید، چند وقت پیش در یکی از کنفرانس هایش گفته بود که اگر دولت موقت بیاید، بازهم من رئیس جمهور افغانستان هستم. این نشان می دهد که آنها به قدرت تکیه زده اند و بطور مداوم با ناتو و آمریکا برای بقای دولتش لابی می نمایند.

استانکزی با تاکید بر این که اشرف غنی مانع صلح است، اظهارداشت که دولت کابل صداقت ندارد و حتی به تیمی که برای مذاکره انتخاب نموده نیز صلاحیت نداده است.

معاون سیاسی دفتر طالبان در قطر تاکید نمود که دولت کابل در برابر صلح مانع ایجاد می نماید و طالبان نیز تا زمان حضور نیروهای خارجی سلاح بر زمین نخواهد گذاشت.

وی اعلام کرد که طالبان از کشورهای منطقه مانند چین، روسیه، ایران و پاکستان خواسته است که از فرایند صلح افغانستان حمایت نمایند.

اختلاف نظر سنا و مجلس افغانستان درباره نشست احزاب سیاسی و طالبان در مسکو

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6592

به "طالبان: اشرف غنی مانع صلح است؛ در حضور نظامیان خارجی سلاح بر زمین نمی گذاریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: اشرف غنی مانع صلح است؛ در حضور نظامیان خارجی سلاح بر زمین نمی گذاریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید