سیلاب یک جاده اصلی و 9 راه روستایی را در خراسان رضوی مسدود کرد

به گزارش مجله هاستفا، بر اساس اعلام فرمانداران شهرستان های کوهستانی درگز و کلات در شمال خراسان رضوی بارندگی عصر پنجشنبه 9 مرداد و جاری شدن سیلاب یک جاده اصلی در شهرستان درگز و 9 راه روستایی در شهرستان کلات را مسدود کرد.

سیلاب یک جاده اصلی و 9 راه روستایی را در خراسان رضوی مسدود کرد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، در پی بارندگی امروز راه روستاهای سیرزار، قله زو، آغداش، خشت، نفته، خلج، گرو، سنگدیوار و بابارمضان مسدود شد.

مهدی ناصری، فرماندار کلات، استان خراسان رضوی اضافه نمود: بازگشایی سه راه روستایی چهارراه، خاکستر و لائین کهنه نیز که در اثر بارش های روز سه شنبه هفته جاری مسدود شده بود به علت بارندگی امروز ناتمام ماند.

سیل و بارندگی امروز خسارات سنگینی به مزارع کشاورزی و دامداری ها، مناطق روستایی، راه ها و تأسیسات آب و برق این شهرستان وارد نموده است که میزان آن پس از برآورد خسارات اطلاع رسانی خواهد شد.

فرماندار کلات گفت: هم اکنون بارش باران موجب آب گرفتگی معابر در شهر کلات نادری شده و به تأسیسات خدماتی این شهر نیز خسارت وارد نموده است اما تلفات انسانی تا به امروز گزارش نشده است.

مرکز شهرستان 38 هزارنفری کلات در 155 کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است. ساکنان مناطق دامداری و عشایری که به صورت پراکنده در این شهرستان به فعالیت دامداری اشتغال دارند حدود هشت هزار نفر هستند و حدود 10 هزار نفر از جمعیت این شهرستان نیز در شهر کلات نادری زندگی می نمایند و بقیه نیز ساکن روستاهای این شهرستان مرزی و کوهستانی هستند.

انسداد جاده قوچان - درگز

فرماندار درگز نیز گفت: در پی بارندگی امروز علاوه بر آب گرفتگی معابر در شهر درگز هفت منزل مسکونی نیز دچار آب گرفتگی شد که توسط عوامل آتش نشانی به این منازل امدادرسانی شده است.

علی فراهی اضافه نمود: همچنین سیلاب به جاده اصلی قوچان - درگز در محدوده آغمزار تا کبکان در حوزه میانکوه درگز آسیب رسانده و این جاده را مسدود نموده است که عوامل راهداری برای رفع کردن انسداد جاده به محل اعزام شده اند.

مرکز شهرستان 75 هزارنفری درگز در 250 کیلومتری شمال مشهد قرار گرفته است.

بر اساس اعلام مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش های رگباری همراه با رعدوبرق و احتمال آب گرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل ها از عصر پنجشنبه در خراسان رضوی آغازشده و طی امروز و فردا نواحی شمالی و شمال غرب استان را در بر خواهد گرفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4684

به "سیلاب یک جاده اصلی و 9 راه روستایی را در خراسان رضوی مسدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلاب یک جاده اصلی و 9 راه روستایی را در خراسان رضوی مسدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید