سیاستمدار لبنانی: یا واردات سوخت از ایران را بپذیرید یا جایگزین پیشنهاد دهید

به گزارش مجله هاستفا، نماینده سابق مجلس لبنان از مخالفت بعضی در این کشور با وارد کردن سوخت از ایران ابراز تعجب کرد و گفت، طرف های مخالف با این موضوع در لبنان عمدتا طرف های وفادار به غرب هستند که کاسه داغتر از آش شده اند.

سیاستمدار لبنانی: یا واردات سوخت از ایران را بپذیرید یا جایگزین پیشنهاد دهید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یکی از مسائل اساسی این روزها در لبنان مسأله تأمین سوخت است که بار دیگر بعضی مردم این کشور را به اعتراض های خیابانی کشانده است.

در همین ارتباط، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی آدینه گذشته درباره بحرانهای داخلی لبنان به ویژه بحران سوخت در این کشور، گفت: اگر حکومت لبنان نمی تواند بنزین و گازوئیل را تأمین کند، سراغ ایران خواهیم رفت... بعضی در لبنان گفتند سید [حزب الله با خرید بنزین و گازوئیل از ایران] می خواهد لبنان تحت تحریم قرار بگیرد !.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان ان ان ای، امروز (یکشنبه) امیل امیل لحود نماینده سابق مجلس لبنان هم به این شرایط واکنش نشان داد. وی ضمن از مواضع بعضی در لبنان درباره وارد کردن سوخت از ایران با قیمت های تقریبا مجانی آنهم در زمانی که لبنان از کمبود سوخت در رنج است، ابراز تعجب کرد.

لحود ضمن اعلام اینکه طرف های مخالف در لبنان با این موضوع عمدتا طرف های وفادار به غرب هستند، توضیح داد، آمریکا در حال مذاکره با ایران است، اتحادیه اروپا با ایران ارتباط دارد، عربستان سعودی در حال ارتباط گیری دوباره با تهران است، چرا مقامات لبنانی کاسه داغتر از آش هستند؟.

وی خطاب به مخالفان این طرح گفت: یا این موضوع را بپذیرید یا اینکه جایگزین برای آن ارائه دهید. تأمین سوخت یا هر یاری دیگری را از سوی هر طرفی که باشد رد نمی کنیم زیرا شرایط فعلی از بازی محورها و مواضع سیاسی عبور نموده و پای منافع ملت در میان است.

لحود خطاب به این افراد اضافه نمود: اگر مواضع سیاسی شما قبل از منافع ملتتان واقع شده است، هنگامی که این یاری ها رسید از آنها استفاده نکنید اما دیگر لبنانی ها را از آن محروم نکنید، به مردم و کشور رحم کنید.

ص

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8067

به "سیاستمدار لبنانی: یا واردات سوخت از ایران را بپذیرید یا جایگزین پیشنهاد دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستمدار لبنانی: یا واردات سوخت از ایران را بپذیرید یا جایگزین پیشنهاد دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید