سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو ثبت جهانی شد

به گزارش مجله هاستفا، پس از پیگیری اجرا شده و با توجه به ظرفیت ها و استعدادهای در اختیار به ویژه وجود هنرمندان شاخص، شهر سنندج از سوی یونسکو به عنوان شهر خلاق حوزه موسیقی به ثبت جهانی رسید.

سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو ثبت جهانی شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، بر اساس اعلام شهرداری سنندج این شهر به عنوان یکی از شهر های خلاق بخش موسیقی از سوی یونسکو به ثبت جهانی رسید.

داستان ثبت شهر سنندج به عنوان یکی از شهر های خلاق موسیقی از سوی یونسکو از سال گذشته مطرح شده و در این راستا با تشکیل کارگروه های مختلف از سوی ادارات و سازمان های دولتی متولی حوزه فرهنگ و مشارکت هنرمندان اقدامات مختلفی در راستای عملیاتی کردن این مهم صورت گرفت.

پس از تهیه و تدوین پروپوزال های مختلف و همچنین معرفی ظرفیت های شهر سنندج در عرصه موسیقی بالاخره یونسکو امروز این شهر را در ردیف شهر های خلاق حوزه موسیقی به ثبت جهانی رساند.

شهردار سنندج با ارائه توضیحاتی از اقدامات و فعالیت های اجرا شده در راستای ثبت جهانی سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، بیان کرد: خوشبختانه استان کردستان خاستگاه هنرمندان بزرگی در عرصه موسیقی است و این مهم کمک شایانی کرد تا سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی اصیل یونسکو ثبت جهانی شود.

حشمت الله شهیدی ادامه داد: انتظار می رود که با این اقدام زمینه برای ارتقا و توسعه زیرساخت های عرصه موسیقی در سراسر استان به ویژه شهر سنندج فراهم شود.

وی با بیان اینکه از این پس از فعالیت های بسیار خوبی در راستای توسعه و تقویت موسیقی در سنندج در دستور کار قرار می گیرد، اضافه نمود: انتظار می رود که در سایه تعامل و همکاری های بهتر بتوانیم از این امکان مهم در راستای توسعه و تقویت گردشگری فرهنگی تلاش کنیم.

شهر سنندج به عنوان مرکز استان کردستان دارای ظرفیت ها و استعداد های منحصر به فردی در عرصه موسیقی است و به همین دلیل شمار زیادی از هنرمندان شناخته شده کشوری سنندجی هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1179

به "سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو ثبت جهانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو ثبت جهانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید