زنگ عمران در همدان، زنجان و قزوین

به گزارش مجله هاستفا، فاطمه کاظمی - خبرنگار:هفته دولت از 2 شهریور شروع شده است. در طول این هفته عملیات اجرایی طرح های مختلفی شروع می شوند یا به بهره برداری می رسند. در استان همدان 705 پروژه، در استان قزوین 928 و در استان زنجان 507 طرح افتتاح یا کلنگ زنی می شوند.

زنگ عمران در همدان، زنجان و قزوین
  • طرح های عمرانی و مالی همدان

استاندار همدان از افتتاح و کلنگ زنی 705 پروژه عمرانی و مالی در هفته دولت اطلاع داد و گفت: میزان اعتباری که این پروژه ها به خود اختصاص داده اند بیش از 1100 میلیارد تومان است و مجموع اشتغال زایی که این پروژه ها خواهند داشت نیز برای 1233 نفر است. سیدسعید شاهرخی در نشست خبری اعلام کرد: بخشی از این پروژه ها عمرانی و بخش دیگر پروژه های مالی است. تعداد پروژه های عمرانی 606 طرح است و 99 پروژه نیز مالی محسوب می شوند که اجرای آنها شروع خواهد شد یا به بهره برداری خواهند رسید.

وی ادامه داد: عمده این پروژه ها در مورد خدمات جامع سلامت مانند بیمارستان ها، درمانگاه ها و توسعه راه های اصلی است و بخشی از آن نیز اجرای طرح های هادی را شامل می گردد. اجرای پروژه های عمران شهری در شهرداری های مختلف استان، ساخت استخر و سالن های ورزشی در سراسر شهرستان های استان و ساخت مدارس روستایی و شهری توسط اداره نوسازی مدارس است.

  • احیای واحدهای فراوریی

استاندار همدان بسترسازی برای جذب سرمایه گذار، بالا بردن ظرفیت فراوری استان و توجه به واحدهای کم توان و احیای واحدهای فراوریی تعطیل شده را از جمله محورهای اصلی توسعه استان دانست و گفت: باید هزار واحد فراوریی در استان را ارتقا دهیم و حدود 200 واحد را که نیازمند احیا بوده و یا به بانک بدهی دارند مشخص تکلیف کنیم. شاهرخی توضیح داد: 550 طرح فراوریی، مالی و گردشگری در نقاط مختلف استان در حال ساخت است. از این میان، کشاورزی و صنعت بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند. از این تعداد 206 طرح فراوریی در بخش صنعت و معدن، 325 طرح در حوزه کشاورزی و 19 طرح در بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال ساخت است.

وی شرح داد: در استان همدان 991 واحد فراوریی با ظرفیت های مختلف بیش از 30 تا بیش از 60 درصد فعالند که با برنامه ریزی های مدون و کارشناسی شده جدید به دنبال افزایش بازدهی این واحدها هستیم. استاندار همدان اضافه نمود: 60 واحد فراوریی در بخش صنعت و معدن و 17 واحد فراوریی در حوزه کشاورزی در استان به تملک بانک ها درآمده اند. از این تعداد 26 واحد مشخص تکلیف و به چرخه فراوری بازگشته اند.

  • طرح های زیربنایی در قزوین

هم زمان با هفته دولت 928 طرح زیربنایی، مالی، اجتماعی و فرهنگی در قزوین با 674 میلیارد و 530 میلیون تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید. استاندار قزوین در نشست خبری اظهار کرد: از این تعداد 568 طرح کاملا دولتی، 80 طرح کاملا خصوصی و 280 طرح مشارکتی با شهرداری، شرکت برق، کمیته امداد امام خمینی (ره) و دهیاری هاست. عبدالمحمد زاهدی گفت: میزان اشتغال این طرح ها در مجموع برای 3905 نفر به صورت مستقیم و برای 6244 نفر به صورت غیرمستقیم است.

وی با اشاره به طرح هایی که در این هفته عملیات اجرایی آنها شروع می گردد، اضافه نمود: این طرح ها شامل اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان با یک طرح با 20 میلیارد تومان اعتبار، شرکت گاز 6 طرح با 8 میلیارد تومان، شرکت آب و فاضلاب یک طرح با 14 میلیارد تومان، دانشگاه علوم پزشکی 2 طرح با 5/7 میلیارد تومان، شرکت شهرک ها با 43 طرح و 733 میلیارد تومان در قالب 165 هکتار زمین کلنگ زنی خواهد شد. استاندار قزوین با تفکیک این طرح ها در بخش های مختلف شرح داد: 797 طرح با اعتباری بالغ بر 224 میلیارد و 230 میلیون تومان در امور زیربنایی و عمرانی شامل سازمان های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت برق، سازمان حفاظت محیط زیست، پخش فراورده های نفتی، آب و فاضلاب شهری و روستایی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، شهرداری و دهیاری و گاز افتتاح خواهد شد.

به گفته زاهدی، 91 طرح با اعتباری بالغ بر 378 میلیارد تومان شامل فعالیت های جهادی، کشاورزی، آب منطقه ای، صنعت، شرکت شهرک ها و یک طرح اداره امور مالیاتی به بهره برداری می رسد. وی یادآور شد: همچنین 40 طرح با اعتباری بالغ بر 72 میلیارد تومان در امور فرهنگی و اجتماعی شامل سازمان های نوسازی مدارس، میراث فرهنگی، پارک علم و فناوری، دانشگاه پیغام نور، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، دانشگاه علوم پزشکی و اداره ورزش در این مدت به بهره برداری خواهد رسید.

  • واگذاری زمین در شهرک های صنعتی

استاندار قزوین از عملیاتی شدن 43 قرارداد واگذاری زمین در شهرک های صنعتی اطلاع داد و گفت: تاکنون بیش از 160 هکتار زمین واگذار شده است و انتظار می رود با ساخت و تکمیل این پروژه ها 1220 شغل در استان قزوین ایجاد گردد. زاهدی با بیان این که اولویت دولت با اتمام طرح های نیمه تمام است، اضافه نمود: نمی توانیم یک سرمایه را برای یک طرح اختصاص دهیم و در نیمه راه آن را رها کنیم، بر همین اساس امروز دولت به دنبال اتمام طرح های نیمه تمام است.

وی در مورد شهرک داروسازی آبیک نیز گفت: استانداری قزوین با بنیاد برکت و سایر واحدها که در این زمینه فعالیت دارند، جلسات متعددی برگزار و اعلام نموده است که برای اجرای این پروژه بزرگ از هیچ کاری دریغ نخواهد نمود. استاندار قزوین با اشاره به موضوع همیشگی کارخانه سیمان آبیک و آلایندگی آن ادامه داد: بحث آلایندگی کارخانه سیمان به وسیله سازمان حفاظت محیط زیست در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی شاهد حل آن باشیم.

  • افزایش کیفی طرح های زنجان

استاندار زنجان گفت: در هفته دولت امسال شاهد افتتاح و کلنگ زنی 507 پروژه با اعتباری بالغ بر 1066 میلیارد تومان خواهیم بود. فتح الله حقیقی توضیح داد: علاوه بر این، بهره برداری از فاز اول مرکز پرورش گوسفند برای 40 هزار رأس تا انتها امسال، افزایش سطح کشت گیاهان دارویی استان تا 500 هکتار و نیز جدیت در اجرای طرح کاداستر جزو برنامه های امسال خواهد بود.

وی یادآور شد: در هفته دولت گذشته 737 پروژه برای کلنگ زنی و افتتاح وجود داشت و در هفته دولت امسال 507 طرح وجود دارد. از نظر تعداد، 31 درصد کاهش داشته اما از نظر حجم ریالی سرمایه گذاری 2/8 برابر افزایش داشته است که نشان می دهد پروژه ها از نظر کیفی رشد داشته اند. استاندار زنجان شرح داد: میزان سرمایه گذاری طرح های هفته دولت در سال گذشته 387 میلیارد تومان بوده است.

امسال پروژه هایی که افتتاح می گردد و یا عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد 1066 میلیارد تومان است. حقیقی اضافه نمود: در هفته دولت امسال 2 واحد فراوریی که مراحل اخذ مجوز آنها به اتمام رسیده است با اعتبار 30 هزار میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال زایی برای 3 هزار نفر کلنگ زنی می شوند که یکی از پروژه های ابهر با هدف فراوری الکترود و آجر گرافیتی است.

  • افتتاح طرح های مسکن

استاندار زنجان با اشاره به اقدامات در حوزه مسکن گفت: در حوزه مسکن 5 هزار واحد سهم استان زنجان تا انتها دولت است. در روز پنجم هفته دولت عملیات اجرایی 1800 واحد آن به طور هم زمان به صورت ویدئوکنفرانس با دستور رئیس جمهوری شروع می گردد. حقیقی با اشاره به وضعیت اشتغال اعلام کرد: از هفته دولت 97 تا 98 بیمه اجباری 2921 نفر افزایش داشته است و تاکنون 5 هزار نفر نیز بازنشسته شده اند، بر این اساس در مجموع برای 7921 نفر شغل ایجاد شده است. وی ادامه داد: 1403 کارگاه فعال شده است که رشد 10 درصدی نشان می دهد. 3100 نفر در سال 97 بیمه بیکاری دریافت می کردند که اکنون این تعداد به 3180 نفر رسیده است که نشان می دهد واحدهای فراوریی تعطیل نشده اند.

  • اقدامات حوزه کشاورزی

استاندار زنجان با اشاره به اقدامات در حوزه کشاورزی گفت: عملیات اجرایی مرکز پرورش گوسفند40 هزار رأسی که چرخه کامل پرورش، گوشت، شیر و بسته بندی را خواهد داشت شروع شده است. امیدواریم فاز اول این پروژه در اواخر سال 98 به بهره برداری برسد. وی گفت: در حال حاضر 70 هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گیاهان دارویی است و هدف گذاری در این زمینه 500 هکتار است.

به گفته حقیقی، برای اجرای طرح آبیاری نوین مزارع از پایاب سد اقداماتی اجرا شده و قرار است آب 200 هکتار از اراضی به وسیله این سد تامین گردد. در سفر رئیس جمهوری در سال 93 به استان، 25 هزار هکتار برای آبیاری نوین وعده داده شده بود که اکنون 19 هزار هکتار آن انتها یافته و 4500 هکتار آن در حال اجراست. استاندار زنجان با اشاره به طرح کاداستر شرح داد: نقشه های هوایی استان در بخش زراعی تمام شده و تیمی به این منظور تشکیل شده است تا در کمترین زمان به صدور سند منجر گردد و مسائل مردم در این زمینه حل گردد.

  • 5 هزار فرصت شغلی جدید در زنجان

استاندار زنجان گفت: در امسال با راه اندازی پروژه های گوناگون 5 هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت استان ایجاد می گردد. فتح الله حقیقی اظهار کرد: از هفته دولت سال گذشته تاکنون هیچ واحد فراوریی در استان تعطیل نشده و چرخه عملیاتی 2 واحد فراوریی که بیش از 10 سال تعطیل شده بود نیز به اتمام رسیده است و این واحدها تا انتها سال وارد مدار فراوری می شوند. وی ادامه داد: در سال 98 به طور کلی 80 طرح با اعتبار 4340 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و 5/2 برابر این پروژه ها را بخش خصوصی افتتاح خواهد نمود. استاندار زنجان اضافه نمود: این استان رتبه نخست کارکنان ماهر، رتبه دوم تعهد به کار و رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری را دارد. این آمارها نشان می دهد زنجان بستر مناسب سرمایه گذاری برای بخش خصوصی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 249

به "زنگ عمران در همدان، زنجان و قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ عمران در همدان، زنجان و قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید