روسیه برای عربستان راکتور هسته ای می سازد

به گزارش مجله هاستفا، عبدالعزیز بن سلمان آل سعود، وزیر انرژی عربستان اظهار داشت که همکاری میان ریاض و مسکو شامل حوزه انرژی هسته ای، به ویژه مشارکت روسیه در ساخت چندین راکتور در عربستان می گردد. پایگاه خبری اخبار آل سعودی روز آدینه به نقل از این وزیر گفت: همکاری با روسیه شامل حوزه انرژی هسته ای، طراحی و ساخت راکتور در این کشور پادشاهی است.

روسیه برای عربستان راکتور هسته ای می سازد

وزیر انرژی عربستان اعلام نمود که همکاری میان ریاض و مسکو شامل حوزه انرژی هسته ای، به ویژه مشارکت روسیه در ساخت چندین راکتور در عربستان می گردد.

به گزارش خبرگزاری تاس، عبدالعزیز بن سلمان آل سعود، وزیر انرژی عربستان اعلام نمود که همکاری میان ریاض و مسکو شامل حوزه انرژی هسته ای، به ویژه مشارکت روسیه در ساخت چندین راکتور در عربستان می گردد.

پایگاه خبری اخبار آل سعودی روز آدینه به نقل از این وزیر گفت: همکاری با روسیه شامل حوزه انرژی هسته ای، طراحی و ساخت راکتور در این کشور پادشاهی است.

در تاریخ 25 مه، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در جلسه کمیسیون بین دولتی روسیه و عربستان سعودی اعلام نمود که مسکو در زمینه انرژی هسته ای در کشورهای ثالث به ریاض پیشنهاد همکاری می دهد، به ویژه برای طراحی پروژه های نیروگاه هسته ای با راکتورهای کم قدرت.

وی تاکید نمود که روسیه در ساخت بلوک های کوچک راکتور برای نیروگاه های هسته ای آبی و زمینی دارای تجربه است و این کشور آماده است در صورت وجود علاقه در این زمینه به عربستان سعودی پیشنهاداتی ارائه کند.

علاوه بر این، شرکت دولتی روس اتم Rosatom در حال حاضر در مناقصه ساخت نیروگاه هسته ای با بازده بالا در عربستان سعودی مشارکت می نماید. این شرکت روسی اولین مراحل آنالیز را پشت سر گذاشته و پیشنهاد خود را ارائه داده است.

عربستان سعودی در حال حاضر در پی یک شرکت برای ساخت دو بلوک انرژی برای اولین نیروگاه هسته ای خود می باشد.

شرکت روس اتم پیشنهاد خود را در فوریه 2018 ارسال کرد. شرکت هایی از ایالات متحده ، چین ، کره جنوبی و فرانسه در کنار این شرکت روسی پیشنهادهایی ارائه نموده اند.، تسنیم

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8121

به "روسیه برای عربستان راکتور هسته ای می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه برای عربستان راکتور هسته ای می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید