رشد 47درصدی تعداد کاندیداهای ثبت نامی در انتخابات خراسان شمالی

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی از رشد 47 درصدی تعداد کاندیداهای ثبت نامی این استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره گذشته اطلاع داد.

رشد 47درصدی تعداد کاندیداهای ثبت نامی در انتخابات خراسان شمالی

ولی الله حیاتی در نشست خبری که در تاریخ 17 آذر ماه در محل استانداری برگزار گردید، با اشاره به اینکه برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان 140 نفر ثبت نام کردند، گفت: تعداد کاندیداهای ثبت نام در این استان در این دور از انتخابات نسبت به دوره نهم نیز 360 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه از تعداد افراد شرکت کننده در این دوره از انتخابات 19 نفر زن و 121 نفر مرد بوده اند، اضافه کرد: از 140 کاندیدای شرکت کننده در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان 88 نفر در حوزه انتخابیه بجنورد، 26 نفر در حوزه انتخابیه شیروان و 26 نفر در حوزه انتخابیه اسفراین ثبت نام نموده اند.

حیاتی به مدرک تحصیلی افراد شرکت کننده در انتخابات مجلس نیز اشاره نمود و ادامه داد: شش نفر از شرکت کنندگان دارای مدرک معادل کارشناسی ارشد، 107 نفر مدرک کارشناسی ارشد، 21 نفر دکترا و پنج نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی بوده اند.

وی در ارتباط با ترتیب سنی این افراد نیز اظهارکرد: 16 نفر در فاصله سنی 31 تا 35 سال، 20 نفر در فاصله سنی 36 تا40 سال، 36 نفر در فاصله سنی 41 تا 45 سال، 28 نفر در فاصله سنی 46 تا 50 سال و 29 نفر نیز در فاصله سنی 51 تا 55 سال قرار داشته اند.

به گفته معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی هفت نفر نیز در فاصله سنی56 تا 60 سال، سه نفر در فاصله سنی 61 تا 65 سال و یک نفر نیز در فاصله سنی 66 تا 70 سال قرار داشته اند.

وی گفت: علاوه بر آن 20 نفر از کاندیداها فرهنگی، شش نفر پزشک، 12 نفر بازنشسته، یک نفر نظامی، 61 نفر کارمند، چهار نفر نمایندگان فعلی مجلس، سه نفر وکیل، 11 نفر استاد دانشگاه، 11 نفر شغل آزاد، سه نفر بیکار و هشت نفر نیز سایر مشاغل را داشته اند.

حیاتی توضیح داد: برای شرکت در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری نیز در این استان تاکنون چهار نفر ثبت نام نموده اند.

وی با بیان اینکه 19 هیات اجرایی نیز در سه حوزه انتخابیه بجنورد، شیروان و اسفراین تشکیل شده است، گفت: از امروز امر آنالیز صلاحیت کاندیداها در هیات های اجرایی شروع و به مدت 10 روز ادامه خواهد یافت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه بعضی از کاندیداها به هنگام مراجعه به فرمانداری ها به منظور ثبت نام کارناوال به راه انداخته بودند، اضافه کرد: این امر خلاف قانون بوده و افرادی که خلاف قانون عمل نموده اند منتظر عواقب آن باشند.

وی ادامه داد: ستاد انتخابات بر نحوه تبلیغات کاندیداها و هزینه کرد آن ها ورود پیدا می نماید.

حیاتی اظهار کرد: تمامی تخلفات انتخابی ثبت و ضبط می گردد و این تخلفات در تایید صلاحیت کاندیداها تاثیرگذار است.

وی تاکید نمود: تاکنون به پنج مدیر کل استان که شایبه انتخاباتی داشته اند، تذکر ارایه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1935

به "رشد 47درصدی تعداد کاندیداهای ثبت نامی در انتخابات خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 47درصدی تعداد کاندیداهای ثبت نامی در انتخابات خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید