رسول طالب: اگر نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند دو گزینه برای طالبان وجود دارد

به گزارش مجله هاستفا، عضو ارشد تیم مذاکره افغانستان با طالبان اظهار داشت که اگر نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند، گروه طالبان با دو گزینه پذیرش شرایط و یا ادامه جنگ روبرو است.

رسول طالب: اگر نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند دو گزینه برای طالبان وجود دارد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، رسول طالب عضو ارشد تیم مذاکره دولت افغانستان با طالبان اظهارداشت که شرایط این کشور، جهان و توافقنامه دوحه، هزینه جنگ را برای طالبان افزایش داده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در نشستی در کابل گفت که اگر نیروهای خارجی در ماه می از افغانستان خارج نشوند، طالبان با دو گزینه پذیرش حضور نیروهای خارجی و تداوم جنگ در برابر آنها روبرو هستند که انتخاب هر کدام برای این گروه سخت است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رسول طالب تاکید کرد که حضور تیم مذاکره افغانستان در دوحه به نفع مردم و این کشور است و آنها نیز منتظر سیاستگذاری کشور دیگری نیستند تا به مذاکره ادامه دهند.

این عضو تیم مذاکره افغانستان اذعان کرد که طالبان جریان عقیدتی است که براساس مشروعیت دینی می جنگند، اما تیم مذاکره افغانستان مشروعیت دینی جنگ را از طالبان گرفته است.

وی گفت که تیم مذاکره افغانستان از طالبان خواسته بود تا درباره حرام و حلال جنگ کنونی این کشور بحث کنند اما تیم مذاکره این گروه تا به امروز حاضر به مباحثه نشده است.

محمدرسول طالب درباره زمان گیر شدن توافق روی دستورکار مذاکرات در دور نخست مذاکرات قطر گفت که طالبان بر توافقنامه امضا شده با آمریکا به عنوان مبنای پیشبرد مذاکرات تأکید داشت و در صورتی که این توافقنامه مبنا قرار می گرفت از دموکراسی، حقوق شهروندی و عدالت خبری نبود.

به گزارش اطلاعات روز، عضو تیم مذاکره افغانستان گفت که آتش بس نخستین خواست مردم افغانستان است و در دستورکار این تیم نیز در اولویت واقع شده است در حالی که آتش بس در آخرین فهرست از دستورکار تیم طالبان واقع شده است و با توجه به این تفاوت، راه رسیدن به صلح طولانی، پیچیده و مشکل است.

رسول طالب با اشاره به طرح دولت موقت نیز شرح داد که تیم مذاکره دولت افغانستان تلاش می کند در جهت مذاکرات از کشاندن کشور به سوی هرج ومرج و انقطاع سیاسی پرهیز کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6731

به "رسول طالب: اگر نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند دو گزینه برای طالبان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسول طالب: اگر نیروهای خارجی افغانستان را ترک نکنند دو گزینه برای طالبان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید