وزیر دفاع قطر خواستار گفت وگوی کشورهای منطقه با ایران شد

به گزارش مجله هاستفا، ایرنا نوشت: خالد بن محمد العطیه معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر کشورهای عربی منطقه را به انجام گفت وگو با جمهوری اسلامی ایران فرا خواند و تاکید کرد که مذاکره تنها راه حفظ امنیت است .

وزیر دفاع قطر خواستار گفت وگوی کشورهای منطقه با ایران شد

العطیه که در دومین روز از همایش دوحه 2019 سخن می گفت ، گفت : بارها به همسایگانمان گفته ایم که با ایران گفت و گو کنید. شما نمی توانید جغرافیا را تغییر دهید.

وی مذاکره را مطمئن ترین راه برای دستیابی به صلح و حل اختلافات در منطقه و به ویژه در شورای همکاری خلیج فارس دانست و گفت ؛ موضع قطر از ابتدا تاکید بر حق حاکمیت و عدم دخالت در امور دیگر کشورها بوده است .

وزیر دفاع قطر با اشاره به تحولات در کشور سوریه خواستار حفظ آنچه از سوریه باقی مانده است شد و گفت که در تحولات این کشور باید نظر مردم در اولویت باشد.

در دومین روز از همایش دوحه 2019، تعدادی دیگر از میهمانان ارشد و مقام های بلندپایه به اظهار نظر در مورد مسائل جهانی پرداختند.

زلمی خلیل زاد کننده آمریکا در امور افغانستان در نشست دوحه درباره فرایند مذکرات آمریکا و طالبان گفت: طالبان فرایند مذاکرات را بسیار جدی گرفته اند و بعد از مشورت های درون گروهی، تصمیم گیری می کنند.

حسن الخیر نخست وزیر جمهوری فدرال سومالی هم در جریان سخنرانی امروز گفت: سرنوشت ما به یکدیگر وابسته و مرتبط است.

پل کاگامه رئیس جمهوری روآندا نیز در این همایش گفت: روآندا در همکاری های بین المللی به دنبال نیل به دستاوردهای مشترک است.

وی همچنین با مقام های بلندپایه کشور میزبان نیز دیدار کرد.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه از دیگر سخنرانان این نشست بود. وی گفت: هیچ کشور، جامعه یا فردی از تروریسم مصون نیست. ما یک عضو مهم ناتو بوده و قصد ترک آن را نداریم.

گفتنی است که ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا از سخنرانان اصلی روز نخست بودند.

ایوانکا ترامپ دختر و مشاور ارشد ترامپ نیز دیروز 23 آذر در سخنانی به حمایت از توانمند ساختن زنان پرداخت و گفت: در 104 کشور جهان با بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون نفر جمعیت، زنان قادر به اشتغال در بخش هایی که مردان فعالیت می کنند، نیستند.

همایش دوحه 2019 دیروز با سخنرانی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در دوحه آغاز به کار کرد.

این همایش با حضور 3 هزار میهمان از کشورهای مختلف به موضوعاتی مانند مهاجرت، پناهجویان، افراطی گری، چالش های حکومت ها در جهان، جنگ های نیابتی و مکانیسم های همکاری های منطقه و توازن جهانی می پردازد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در این همایش شرکت کرده است .

وزیر خارجه ایران پیش از سخنرانی در این همایش با نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و برخی میهمانان این همایش دیدار کرد.

همایش بین المللی دوحه که به مجمع دوحه هم معروف است در سال 2000 به عنوان بستری برای کشورهای مختلف جهان به منظور گفت وگو و مصاحبه در مورد چالش های مهم جهانی تاسیس شد.

دراین مجمع سالانه شخصیت های بین المللی شامل رهبران کشورها، اندیشمندان و سیاست گذاران برای ارائه جدیدترین دیدگاهها در مورد شرایط حاکمیت جهانی و چالش های آن گردهم می آیند.

تجدید مدیریت در جهانی چند قطبی مهمترین محور مجمع امسال دوحه عنوان شده است.

310 310

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2077

به "وزیر دفاع قطر خواستار گفت وگوی کشورهای منطقه با ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع قطر خواستار گفت وگوی کشورهای منطقه با ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید