رئیس مرکز زمین شناسی در گفت و گو با خبرنگاران: آتش فشان دماوند منشاء بوی نامطبوع تهران نیست

به گزارش مجله هاستفا، بیت اللهی گفت: بوی نامطبوعی که از روز گذشته در سطح شهر تهران ایجاد شده ناشی از فعال شدن گاز آتش فشان دماوند نیست.

رئیس مرکز زمین شناسی در گفت و گو با خبرنگاران: آتش فشان دماوند منشاء بوی نامطبوع تهران نیست

علی بیت اللهی رئیس مرکز زمین شناسی و زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت وگو با خبرنگار ، با بیان اینکه بوی نامطبوعی که از روز گذشته در سطح شهر تهران ایجاد شده ناشی از فعال شدن گاز آتش فشان دماوند نیست، گفت: متاسفانه از روز گذشته شایعاتی مبنی بر اینکه گاز آتش فشان دماوند فعال شده و وزش باد باعث پراکنده شدن این بو شده است ایجاد شده و من با آنالیز هایی که انجام دادم این شایعه را کاملا تکذیب می کنم.

وی ادامه داد: روز گذشته جهت وزش غالب باد از غرب به شرق (از سمت تهران به سمت دماوند) بوده، بنابراین نمی توان ادعا کرد که بادها گازهای ناشی از آتش فشان را پخش نموده اند.

بیت اللهی شرح داد: خوشبختانه پایگاه هایی در روستای رینه و ناندوز اطراف تهران مستقر نموده ایم که اگر گازهای آتش فشان منتشر شوند سریعا به ما اطلاع دهند و از سوی دیگر مشاهدات چشمی نشان داد که هیچ گازی از کوه دماوند منتشر نشده است.

رئیس مرکز زمین شناسی با بیان اینکه از روز گذشته مشاهدات میدانی و تحقیقات خود را شروع نموده ایم اضافه نمود: برخی از کارشناسان ادعا کردند که شرکت هایی مانند گاز و شرکت پخش و پالایش و شرکت فاضلاب به دلیل تحقیقاتی که انجام داده اند، باعث انتشار این بوی نامطبوع در تهران شده اند اضافه نمود: طبق تحقیقاتی که انجام داده ایم منشا این بو ناشی از اقدامات این شرکت ها نیست و دلیل انتشار این بو هنوز به صورت دقیق و کامل تعیین نشده است.

وی اظهار کرد: این بوی نامطبوع کاملا سراسری بوده و مربوط به یک منطقه و یا نقطه خاصی از شهر نیست بنابراین باید یک دلیل اساسی و تعیینی داشته باشد.

بیت اللهی شرح داد: فرضیه ای که در این بخش می توان اعلام نمود به این صورت است زلزله های ریز و جزئی که در تهران اتفاق افتاده است باعث شده که لایحه های زمین فشرده گردد و بر اثر این فشردگی گازهایی منتشر گردد، بنابراین این دلیل را می توانیم به عنوان فرضیه ایجاد این بو مطرح کنیم.

وی توضیح داد: متاسفانه در تهران ایستگاه های مشاهدات پیش نگری فعال نشده و این به عنوان یک ضعف در شهر گسل خیزی مانند تهران وجود دارد.

رئیس مرکز زمین شناسی در خاتمه گفت: در تهران طی چند ماه اخیر دستگاه های پایش لرزه را مستقر نموده ایم ولی جای خالی ثبت لرزش های مشاهدات پیش گیرانه خالی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 59

به "رئیس مرکز زمین شناسی در گفت و گو با خبرنگاران: آتش فشان دماوند منشاء بوی نامطبوع تهران نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس مرکز زمین شناسی در گفت و گو با خبرنگاران: آتش فشان دماوند منشاء بوی نامطبوع تهران نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید