دکوراسیون داخلی آپارتمان

به گزارش مجله هاستفا، با افزایش جمعیت و گسترش احتیاج افراد جامعه به منازل مسکونی، پیمانکاران و سازندگان به ساخت خانه های آپارتمانی روی آورده اند. همانطور که می دانید واحدهای آپارتمانی متراژ کمی دارند و در مقایسه با خانه های ویلایی کوچک تر و محدودتر هستند. بیشتر خریداران آپارتمان با این دغدغه روبه رو هستند که آیا می توان در فضایی این چنین محدود به راحتی زندگی کرد و دکوراسیون آن را طبق سلیقه خود طراحی نمود! تمام افراد از تفاوت آپارتمان با خانه ویلایی مطلع هستند و کمبود فضا را مهم ترین تفاوت در نظر می گیرند. در این نوشته از ما ما این نوید را به شما می دهیم که دیگر نگران طراحی دکوراسیون آپارتمان کوچک خود نباشید زیرا طراحان و معماران طرح های بی نظیری را پیشنهاد می دهند که نه تنها زیبایی را به ارمغان می آورند بلکه کاربردی بوده و به بزرگ تر نشان دادن فضا یاری شایانی می نمایند.

دکوراسیون داخلی آپارتمان

جهت دریافت خدمات اجرای فضای سبز پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به منظور ایجاد یک خانه کاربردی و دنج در فضایی محدود نظیر آپارتمان باید کمی خلاقانه تر اندیشید و ذهن را به چالش کشاند. با ما همراه باشید تا بدانید طراحان حرفه ای و معماران بازسازی ساختمان بر تمام مسائل پیش رو غلبه کرده و شما را برای داشتن آپارتمانی دنج و دوست داشتنی کمک می نمایند. اگر تصمیم به بازسازی آپارتمان یا طراحی اولیه دکوراسیون آن گرفته اید با تکیه بر نظرات و پیشنهادات طراحان می توانید از هر اینچ از فضا استفاده کرده و آپارتمانی دنج، مدرن، دلباز و دوست داشتنی خلق کنید.

تخت خواب مدرن و بهینه سازی فضای اطراف آن

یکی از دغدغه هایی که صاحب خانه ها هنگام ورود به فضاهای کوچک با آن مواجهه می شوند این است که کجا تمام وسایل خود را قرار دهند. یکی از راهکارهای حل این مشکل ساخت تحت خوابی است که کمی از زمین ارتفاع دارد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید فضای زیر تخت خواب و زیر پله های آن بهینه سازی شده و به راحتی می توان اشیاء و وسایل را در آن قرار داد. پنل های جانبی تخت نیز حریم خصوصی ایجاد نموده و کمدهای بلند، دکوراسیون این اتاق خواب مدرن و شیک را تضمین کرده اند.

تفکیک فضا با استفاده از تضاد رنگ

رنگ آمیزی آپارتمان زیر به شیوه ای هنرمندانه صورت گرفته و فضای اتاق خواب به شیوه ای خلاقانه از فضای اتاق نشیمن تفکیک شده است. راز اصلی این تفکیک بصری استفاده از رنگ سبز برای قسمت بالای آپارتمان است. همانطور که مشاهده می کنید رنگ آمیزی دیوار این آپارتمان با استفاده از رنگ سفید صورت گرفته و استفاده از تابلوها، کوسن ها و فرش رنگارنگ سادگی رنگ سفید را در هم شکسته، در مقابل امتداد دیوارهای اتاق نشیمن و سقف آپارتمان با رنگ سبز رنگ آمیزی شده اند. این طراحی بی نظیر و منحصر بفرد است و تنها معماران ماهر از عهده آن بر می آیند.

تعبیه تخت خواب در ارتفاع و استفاده بهینه از فضای زیر آن

ساخت تخت خواب به گونه ای که در ارتفاع قرار گرفته و در زیر آن فضایی مناسب برای انجام کارهای دیگر فراهم گردد ایده ای بسیار مفید و کاربردی برای فضاهای کوچک می باشد. این تخت خواب با خطوط ساده طراحی شده و در زیر آن لامپ های روشنایی برای روشن نمودن فضای زیرین تعبیه شده است. اتاق کار دنجی که در زیر تخت خواب قرار گرفته با پنل های سفید، میز کار، نشیمنگاه و قفسه بندی طراحی شده و فضایی ایده آل برای استفاده فراهم کرده است.

استفاده از پنل های شیشه ای برای تفکیک فضا

در دکوراسیون آپارتمان کوچک زیر، فضای اتاق خواب با استفاده از پنل های شیشه ای تفکیک شده است. این پنل ها انعطاف پذیری را در فضا به نمایش گذاشته اند و فضا را محدود و گرفته نشان نمی دهند. همانطور که مشاهده می کنید رنگ های اصلی به کار رفته در این دکوراسیون خنثی هستند، از این رو برای جان بخشیدن به فضا و از بین بردن سردی و یکنواختی آن رنگ سبز به کار رفته است. کفپوش بتنی، سطوح سبز رنگ، جایگاه های فلزی مشکی، جایگاه چوبی و مبلمان دنج و راحت همگی در کنار یکدیگر آپارتمانی کاربردی و زیبا به تصویر کشیده اند.

استفاده از پله های متحرک

فضایی که برای خواب و استراحت در نظر گرفته می گردد تنها یک بار در روز قابل استفاده است، از این رو برای این قسمت از فضا می توان از پله های متحرک و قابل جا به جایی استفاده نمود تا به راحتی آن را برداشته و از از فضا برای انجام کارهای دیگر استفاده کرد. به تصویر زیر نگاه کنید. تخت خواب و در واقع اتاق خواب در قسمت بالای آپارتمان طراحی و ساخته شده است. ترکیب کلاسیک رنگ سبز با چوب های رنگ روشن فضایی زیبا و دوست داشتنی ایجاد نموده که تنها کاربردی است بلکه از هر نظر زیبا به نظر می آید. حضور پله های چوبی برای رفتن به اتاق خواب، پنل های چوبی برای دیوار اتاق، کفپوش چوبی آپارتمان و میز چوبی حسی از گرما و صممیت را در فضا به ارمغان می آورند. بارزترین رنگ هایی که در پالت رنگی این اتاق به چشم می آیند قهوه ای روشن، سفید و مشکی می باشند.

قرار دادن تخت خواب در یک کابین متحرک

در آپارتمان های کوچک که فضای زیادی برای ایجاد اتاق خواب ندارند می توانید از یک کابین متحرک به عنوان اتاق خواب بهره ببرید. چرا به جای قرار دادن تخت خواب در گوشه ای از اتاق نشیمن، یک حریم خصوصی ایجاد نمی کنید؟ کابینی که در تصویر زیر مشاهده می کنید به راحتی قابل جا به جایی است و هر زمان که اراده کنید می توانید جای آن را تغییر دهید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2212

به "دکوراسیون داخلی آپارتمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون داخلی آپارتمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید