خبرنگاران 30 درصد دانش آموزان پایه اول گرگان در مدارس ثبت نام نکردند

به گزارش مجله هاستفا، گرگان - خبرنگاران - ثبت نام نکردن 30 درصد دانش آموزان پایه اول گرگان برای سال تحصیلی جدید، تداوم طرح خرید حمایتی گوجه از کشاورزان گلستان و یاری 100 میلیارد ریالی خیرین استان به نیت عیدقربان از جمله خبرهای کوتاه روز دوشنبه گلستان است.

خبرنگاران 30 درصد دانش آموزان پایه اول گرگان در مدارس ثبت نام نکردند

مدیر آموزش و پرورش گرگان گفت که در فاصله حدود یک ماه مانده به آغاز سال تحصیلی جدید هنوز 30 درصد دانش آموزان پایه های اول شهرستان ثبت نام نکردند.

بهجت تربتی نژاد دوشنبه در نشست خبری گفت: به جز این مقطع، 98 درصد دانش آموزان پایه های دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم دوره ابتدایی در مدارس این شهرستان ثبت نام خود را تکمیل نموده و آماده آغاز سال تحصیلی جدید هستند.

وزیر آموزش و پرورش چند روز قبل گفت که این وزارتخانه با توجه به شرایط ویژه جامعه ناشی از شیوع ویروس کرونا با آمادگی کامل، سال تحصیلی جاری را از 15 شهریورماه سال جاری آغاز می نماید.

تربتی نژاد در ادامه از والدین دانش آموزان این شهرستان خواست نسبت به تسریع در ثبت نام دانش آموزان خود برای آغاز سال تحصیلی پیش رو اقدام نمایند.

وی محدوده تاخیر در ثبت نام دانش آموزان را اغلب در مناطق روستایی اظهار داشت و گفت: در این مناطق والدین ثبت نام فرزندان خود را به اواخر مرداد و شهریور موکول می گردد که این تاخیر، مدیریت کلاس بندی و سفارش کتب درسی را دچار مشکل می نماید.

وی به افزایش انتقال دانش آموزان از مدارس غیردولتی به مدارس دولتی در سال تحصیلی جدید اشاره نمود و اضافه نمود: شیوع کرونا و مسائل مالی و درآمدی ناشی از آن، از عوامل اصلی افزایش تقاضا برای ثبت نام فرزندان در مدارس دولتی گرگان است.

وی به دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد و اینترنت اشاره نمود و گفت: برآورد می گردد 5 هزار نفر از دانش آموزان حاشیه شهر و بعضی روستاهای گرگان در دسترسی به تجهیزات آموزشی از جمله موبایل یا تبلت و نیز تلویزیون دچار مشکل باشند.

**

مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت که تا به امروز این اداره کل بیش از 100 میلیارد ریال یاری های خیرین استان به نیت عید قربان را جمع آوری و میان خانوارهای نیازمند توزیع کرد.

عیسی بابایی اضافه نمود: کمیته امداد گلستان 260 پایگاه جمع آوری یاری خیرین استان ویژه عید قربان دایر نموده بود.

سال گذشته خیران گلستانی 170 میلیارد ریال در روز عید قربان مشارکت نموده بودند.

**

استاندار گلستان گفت که با دستور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان استان در سال زراعی جاری از سر گرفته می گردد.

هادی حق شناس گفت: سال جاری کشاورزان گلستان محصولاتی به ارزش بیش از 100 هزار میلیارد ریال فراوری کردند که بخش عمده آن به صورت تضمینی توسط دولت خریده شد.

در طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی که یک هفته در استان به طول انجامید، 16 هزار تن محصول از گوجه کاران خریداری شد.

بهای خرید هر کیلوگرم گوجه فرنگی 10 هزار ریال بود که هفت هزار ریال آن توسط کارخانه و بقیه به صورت یارانه به وسیله تعاون روستایی پرداخت شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4738

به "خبرنگاران 30 درصد دانش آموزان پایه اول گرگان در مدارس ثبت نام نکردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 30 درصد دانش آموزان پایه اول گرگان در مدارس ثبت نام نکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید