خبرنگاران گفتگوی لاوروف با وزیران خارجه ارمنستان و آذربایجان درباره قره باغ

به گزارش مجله هاستفا، مسکو - خبرنگاران - سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با آرا آیوازیان و جیحون بایراموف وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان ملاقات نموده و درباره شرایط منطقه قره باغ با آنها گفت و گو کرد.

خبرنگاران گفتگوی لاوروف با وزیران خارجه ارمنستان و آذربایجان درباره قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز پنجشنبه در مسکو با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ملاقات کرد و دو طرف درخصوص فرایند اجرای توافق های میان سران روسیه، آذربایجان و ارمنستان مورخه 9 ماه نوامبر سال 2020 و 11 ماه ژانویه سال 2021 ازجمله درباره حل مسائل انسانی قره باغ و ازسرگیری روابط مالی و آزاد شدن راههای مواصلاتی در منطقه گفت و گو کردند.

وزیران خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان درباره مسائل مهم دوجانبه ازجمله ملاقاتهای آینده در سطح عالی و نیز فراهم آوردن مقدمات برنامه به مناسبت 30 مین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور در سال 2022 تبدال نظر کردند.

لاوروف و بایراموف درخصوص بعضی مسائل دستور کار بین المللی مورد علاقه دو طرف نیز گفت و گو کردند.

بر اساس گزارش دیگری از وزارت خارجه روسیه، لاوروف روز پنجشنبه با وزیر خارجه ارمنستان در مسکو ملاقات کرد.

دو طرف درخصوص توافق های سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان درباره مساله قره باغ گفتگو و گفتگو کردند.

لاوروف و آیوازیان درباره همکاریهای دو کشور در عرصه های مختلف و نیز برنامه ملاقات در سطح عالی و نیز بعضی مسائل بین المللی گفت و گو و رایزنی کردند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان بیستم آبان ماه گذشته بیانیه ای را در خصوص توقف جنگ در قره باغ امضا کردند که طی آن ایروان قسمت قابل توجهی از این منطقه و هفت منطقه دیگر را به باکو منتقل کرد. در مقابل، ارمنستان چیزی به جز خاتمه جنگ، که طی آن بیش از 2500 نفر را از دست داد، دریافت نکرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7105

به "خبرنگاران گفتگوی لاوروف با وزیران خارجه ارمنستان و آذربایجان درباره قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گفتگوی لاوروف با وزیران خارجه ارمنستان و آذربایجان درباره قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید