فرانسه از احتمال اعلام آتش بس در قره باغ کوهستانی در روز آدینه اطلاع داد

به گزارش مجله هاستفا، دولت فرانسه از احتمال برقراری آتش بس رسمی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در روز آدینه اطلاع داد.

فرانسه از احتمال اعلام آتش بس در قره باغ کوهستانی در روز آدینه اطلاع داد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دفتر ریاست جمهوری فرانسه از احتمال اعلام آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی در روز آدینه اطلاع داد.

براساس گزارش خبرگزرای فرانسه، کاخ الیزه گفته، طرف های درگیر در قره باغ به سمت برقراری آتش بس طی روز آدینه یا شنبه هستند.

طی چند روز گذشته کشور های مختلفی از جمله روسیه در کوشش برای برقراری آتش بس در منطقه قره باغ هستند تا مذاکرات میان دو طرف شروع گردد.

وزارت خارجه روسیه روز آدینه از دعوت وزرای خارجه دو طرف به مسکو برای رایزنی در زمینه حل و فصل بحران در منطقه اطلاع داده و دو طرف نیز این دعوت را پذیرفته اند.

وزیر خارجه فرانسه هفته گذشته از آمادگی برای برقراری سریع آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی اطلاع داده بود.

به نوشته خبرگزاری آرمناپرس، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در توییتی نوشته بود: فرانسه آماده یاری به توقف نبرد در قره باغ کوهستانی وانجام مذاکرات است.

در عین حال میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه روز آدینه وارد ایروان پایتخت ارمنستان شده تا در زمینه کاهش تنش ها و آتش بس با مقامات ارمنی رایزنی کند.

درگیری نظامی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ کوهستانی وارد دومین هفته خود شده و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به شروع درگیری متهم نموده اند و بر اثر این درگیری ده ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5057

به "فرانسه از احتمال اعلام آتش بس در قره باغ کوهستانی در روز آدینه اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه از احتمال اعلام آتش بس در قره باغ کوهستانی در روز آدینه اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید