خبرنگاران نمایش جلوه ای متفاوت از روحیه استکبارستیزی مردم سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله هاستفا، زاهدان- خبرنگاران- همه ساله حضور پرشور مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در راهپیمایی یوم الله 13 آبان نماد استکبار ستیزی و وحدت در این استان بود اما سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا این راهپیمایی برگزار نشد با این حال فعالان فضای مجازی با فراوری محتوا در شبکه های اجتماعی سعی کردند از این طریق پیغام خود را به گوش جهانیان برسانند.

خبرنگاران نمایش جلوه ای متفاوت از روحیه استکبارستیزی مردم سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران، 13 آبان فقط به یک رویداد ختم نمی گردد بلکه این روز تاریخی یادآور مهمترین وقایع در تاریخ سیاسی معاصر ایران است. تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال 1343 و کشتار دانش آموزان در دانشگاه تهران در سال 57، دو رخداد بسیار مهم در سیر قیام مردم بر ضد رژیم پهلوی بود که هر کدام نقطه عطفی در فرایند پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می آید.

اما نقطه اوج حوادث این روز مربوط به 13 آبان سال 1358 است که جمعی از دانشجویان پیرو خط امام با تسخیر سفارت آمریکا که به لانه جاسوسی تبدیل شده بود، گام عظیمی در راستای قطع چنگال شیطان عظیم و ایادی اش از کشور برداشته شد که به تعبیر امام خمینی(ره) انقلاب دوم لقب گرفت و همین رویداد سیاسی مهم سبب شد این روز در ایران اسلامی به روز استکبارستیزی شناخته گردد.

کرونا مراسم 13 آبان در زاهدان را لغو کرد

همه ساله روز 13 آبان آیین های مختلفی در سراسر کشور و همچنین سیستان و بلوچستان از سوی دانش آموزان و سایر اقشار مختلف مردم انقلابی برگزار میشد اما شدت دریافت ویروس کرونا همه آیین های گذشته را بر هم زد و سبب شد تا تمامی برنامه های تدارک دیده شده حضوری و اجتماعات لغو گردد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان شب گذشته با صدور بیاینه ای گفت: با وجود همه پیش بینی ها برای برگزاری تجمع مردمی و اجرای آیین این روز با حضور افراد کم در گلزار شهدای زاهدان با توجه به شرایط کرونا در استان این مراسم لغو شد.

با این وجود روحیه استکبارستیزی مردم سیستان و بلوچستان سبب شد تا این روز تاریخی که سال جاری با با میلاد پر برکت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) مصادف شده در فضای مجازی پرشور گرامی داشته گردد و دانش آموزان و سایر اقشار مردمی انزجار خود از ایادی استکبار را به شکلی دیگر نشان دهند.

برگزاری پویش دانش آموزی 13 آبان

برگزاری پویش دانش آموزی 13 آبان توسط سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان یکی از بسترهای مجازی بود تا سال جاری دانش آموزان به شکلی دیگر استمرار حضور خود در روز دانش آموز را نشان دهند.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران از شروع اجرای پویش دانش آموزی 13 آبان همزمان با سراسر کشور در این استان اطلاع داد و گفت: با توجه به شرایط کنونی و برگزار نشدن مراسم راهپیمایی یوم الله 13 آبان فضای مجازی به ویژه شبکه شاد بهترین فرصت برای حضور حداکثری دانش آموزان در این رویداد عظیم ملی است.

محمود همت اضافه نمود: اجرای سرود 13 آبان، معرفی اسناد باقیمانده از لانه جاسوسی آمریکا، معرفی فهرست جنایات ضد بشری آمریکا، معرفی 13 آبان و نهضت انقلابی دانش آموزان، معرفی الگوهای دانش آموز انقلابی همچون شهید حسین فهمیده، بهنام محمدی و سایر شهدای دانش آموز، معرفی ویژگی های امت پیغامبر (ص) با تاکید بر محور اخلاق، مهرورزی و حفظ وحدت مسلمین از محورهای این پویش سراسری است.

وی توضیح داد: دانش آموزان برای شرکت در این پویش براساس محورهای اعلام شده محتوای تصویری فراوری و به وسیله سازمان دانش آموزی شهرستان ها و منطقه خود به سامانه ارتباطی پیشتازان (ساپ) کانال سازمان دانش آموزی ارسال کردند.

این در حالی است که فعالان فضای مجازی در سیستان و بلوچستان اقدام به فراوری محتوا به مناسبت این روز در شبکه های اجتماعی کردند و با ساخت کلیپ، بنر و عکس نوشته از وقایع 13 آبان سعی کردند جای خالی راهپیمایی را پر نمایند و از این طریق پیغام استکبارستیزی خود را به گوش جهانیان برسانند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5636

به "خبرنگاران نمایش جلوه ای متفاوت از روحیه استکبارستیزی مردم سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نمایش جلوه ای متفاوت از روحیه استکبارستیزی مردم سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید