خبرنگاران مقام انتخاباتی روسیه: رای گیری پستی نقطه ضعف انتخابات آمریکا است

به گزارش مجله هاستفا، مسکو - خبرنگاران - معاون کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام نمود که رای گیری با پست پاشنه آشیل (نقطه ضعف) انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

خبرنگاران مقام انتخاباتی روسیه: رای گیری پستی نقطه ضعف انتخابات آمریکا است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، نیکلای بولایف معاون کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه چهارشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: تامین شفافیت رای گیری و پدیرفتن نتایج انتخابات در شرایط رای گیری با پست سخت است و این گونه رای گیری نقطه ضعف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

وی اضافه کرد: در آمریکا رای گیری با پست بطور گسترده انجام می گیرد و بسیاری از کسانی که این فرایند را ارزیابی می نمایند، آن را غیرشفاف و مشکوک می خوانند.

مقام روس گفت: میلیونها نفر در آمریکا از این طریق رای دادند و در زمان حاضر کاملا آشکار است که آرای این افراد نتایج کارزار انتخاباتی را معین می نماید. برای من غیرقابل درک است چگونه می توان از رای دادن دوباره یا سه بار رای دادن جلوگیری کرد.

وی با استناد به اخبار رسانه ها اعلام کرد که در مواردی مرده ها که سال های پیش فوت نموده اند رای داده اند یا افرادی که حق رای دادن نداشتند در رای گیری شرکت نموده اند.

مقام انتخاباتی روسیه گفت: ما در کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه از رای گیری به وسیله پست حمایت نکردیم هرچند که در قوانین روسیه این نوع رای گیری پیش بینی شده است. زیرا تامین شفافیت و پذیرفتن نتایج آن از سوی همه شرکت نمایندگان در انتخابات سخت است.

به گفته بولایف، در کمیسیون مرکزی انتخابات ترجیح می دهند که رای دهنده در حوزه رای گیری حضور بیابد.

وی اضافه کرد: اگر فرد رای دهنده به حوزه رای گیری نیامد که در سیستم رای گیری از راه دور آن را آزمایش می کنیم در آن صورت کاری می کنیم که فقط یک بار رای دادن وی تضمین گردد.

معاون کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه به طول انجامیدن شمارش آرا و اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که به بیش از یک هفته می انجامد را هم یک مشکل دیگر این کشور خواند که معلوم نیست با حضور نداشتن ناظران در این فرایند، شفافیت آن چگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: آمریکایی ها و دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا این مسائل را بسیار مهم می خوانند که مسئله ای برای اعتماد به نتایج انتخابات است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5622

به "خبرنگاران مقام انتخاباتی روسیه: رای گیری پستی نقطه ضعف انتخابات آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام انتخاباتی روسیه: رای گیری پستی نقطه ضعف انتخابات آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید