خبرنگاران مدیرکل گمرک لبنان بازداشت شد

به گزارش مجله هاستفا، تهران- خبرنگاران- منابع خبری جمعه شب گزارش دادند، بدری ضاهر مدیرکل کنونی و شفیق مرعی مدیرکل سابق گمرک لبنان به دستور قاضی پرونده انفجار بندر بیروت بازداشت شدند.

خبرنگاران مدیرکل گمرک لبنان بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری لبنان، برای ضاهر پس از بازپرسی برای اجرای تحقیقات توسط قاضی پرونده قرار بازداشت صادر شده است.

بر اساس این گزارش، مرعی مدیرکل پیشین گمرک لبنان در سال 2013 و حسن قریطم مدیر بندر بیروت بازداشت شدند.

پیش تر منال عبدالصمد وزیر اطلاع رسانی لبنان از افزایش شمار مسوولان بازداشتی در ارتباط با انفجار روز سه شنبه بندر بیروت به 19 تن و احتمال استعفایش خبر داد.

بر اساس گزارش رسانه ها، اکتبر 2013 شناوری به نام Rhosus که با پرچم مولداوی از کشورهای اروپای شرقی واقع بین رومانی و اوکراین، حرکت می کرد با 2 هزار و 750 تن نیترات آمونیوم از گرجستان به سمت موزامبیک در دریای مدیترانه در حرکت بود.

کشتی حامل این مواد، ظاهراً در دریای مدیترانه دچار نقص فنی شده و در بندر بیروت پهلو گرفته است. بنابر گزارش ها این کشتی مطابق مدارک موجود در نهایت در ژوئیه 2014 در بندر بیروت توقیف شده و چهار سرنشین آن، از جمله یک روس و سه اوکراینی اجازه ترک آن را نداشته اند.

بر پایه این گزارش، مسؤولان لبنانی نیز هیچ اقدامی برای ترک این کشتی Rhosus از بندر را انجام نداده اند و تنها خدمه شناور پس از یک دوره طولانی دعوای حقوقی اجازه سفر دریافت کردند.

مطابق شواهد، 2 هزار و 750 تن نیترات آمونیوم محموله این شناور انتها در سال 2015 به انبار شماره 12 بندر بیروت منتقل و تا روز سه شنبه که باعث انفجاری بی سابقه در پایتخت لبنان شد، در همین مکان ماند.

عصر سه شنبه گذشته در پی وقوع آتش سوزی گسترده در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی دو هزار و 700 تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد که بر اثر آن، تا به امروز 154 نفر کشته و بالغ بر پنج هزار نفر زخمی شدند.

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با ارسال پیام هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

تا به امروز از ایران سه فروند هواپیمای حامل امکانات پزشکی و کمک های مورد نیاز مردم بیروت به همراه تیم پزشکی به لبنان گسیل شده و نخستین بیمارستان صحرایی توسط تیم پزشکی اعزامی ایران در شهر کار خود را آغاز کرده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4763

به "خبرنگاران مدیرکل گمرک لبنان بازداشت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل گمرک لبنان بازداشت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید