خبرنگاران دولت وفاق ملی طرح اروپا برای نظارت بر ممنوعیت ورود سلاح به لیبی را رد کرد

به گزارش مجله هاستفا، تهران-خبرنگاران- فایز السراج رییس دولت وفاق ملی لیبی که در غرب این کشور فعالیت دارد، پنجشنبه شب در نامه ای به شورای امنیت، طرح اتحادیه اروپا را برای نظارت بر ممنوعیت ورود سلاح به لیبی رد کرد.

خبرنگاران دولت وفاق ملی طرح اروپا برای نظارت بر ممنوعیت ورود سلاح به لیبی را رد کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، السراج اضافه نمود: آنگونه که در قطعنامه شورای امنیت آمده است هیچ مشورتی با دولت وفاق ملی لیبی درباره این طرح نشده است.

اتحادیه اروپا بدنبال آن است که در عملیات جدید نظارت بر تحریم تسلیحاتی لیبی موسوم به ایرینی از راه های هوایی، با ماهواره وبه وسیله دریا نظارت کند.

هدف اعلام شده این عملیات پایداری کشور لیبی و حمایت از فرایند صلح مورد نظر سازمان ملل متحد در این کشور است.

این عملیات اتحادیه اروپا برای جلوگیری از حرکت مجدد پناهندگان به وسیله دریای مدیترانه بسیار دورتر از منطقه فرار مهاجران برگزار میشود.

عملیات جدید جایگزین عملیات دریایی پیشین اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه موسوم به سوفیا شده است که در 31 ماه مارس (12 فروردین ماه) به انتها رسید.

طبق گزارش کمیته کارشناسان سازمان ملل در اسفندماه 93 این سازمان پیشنهاد تشکیل یک نیروی دریایی ناظر برای یاری به دولت لیبی در جلوگیری از ورود اسلحه و صادرات غیرقانونی نفت از این کشور داد. جامعه بین المللی از ظهور تروریستهای گروه های تروریستی در لیبی که در دو دولت رقیب و شبه نظامیان تقسیم شده اند، نگران است.

لیبی پس از برکناری معمر القذافی دیکتاتور این کشور عملاً به دو بخش تقسیم شده است.در بخش غربی با مرکزیت طرابلس، دولتی موسوم به دولت وفاق ملی به ریاست السراج بر سر کار آمده که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی و جنوب نیز خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش، کنترل امور را در دست گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3736

به "خبرنگاران دولت وفاق ملی طرح اروپا برای نظارت بر ممنوعیت ورود سلاح به لیبی را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت وفاق ملی طرح اروپا برای نظارت بر ممنوعیت ورود سلاح به لیبی را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید