خبرنگاران تداوم شرایط قرمز کرونا در تربت حیدریه

به گزارش مجله هاستفا، تربت حیدریه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به تداوم شرایط قرمز این شهرستان از نظر شیوع کرونا گفت: هم اکنون 119 بیمار مبتلا به این ویروس در مراکز درمانی زیرپوشش این واحد دانشاهی بستری هستند.

خبرنگاران تداوم شرایط قرمز کرونا در تربت حیدریه

حسین ابراهیمی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: در حال حاضر دورهمی های خانوادگی عامل اصلی شیوع کرونا در این شهرستان است.

وی ادامه داد: از زمان اعمال محدودیت های جدید برای کاهش شیوع کرونا، اصناف تربت حیدریه همکاری مطلوبی داشته اند و با گشت های مشترک، فعالیت اصناف این شهرستان به صورت روزانه رصد شده و با متخلفان نیز برابر قانون برخورد می گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، همکاری بیش از پیش اقشار مختلف مردم در اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی است.

وی اضافه نمود: در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی شمار بیماران بدحال کرونایی در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزایش خواهد یافت و تداوم این شرایط نیز با توجه به محدودیت امکانات درمانی، علاوه بر بروز مسائل در ارایه خدمات به بیماران، می تواند ضربات جبران ناپذیر به همراه داشته باشد.

ابراهیمی پور، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مداوم دست ها را به عنوان سه اصل مهم و تنها راه حل برای عبور از بحران کرونا دانست و ادامه داد: بی تفاوتی در مواجهه با کرونا عواقب بسیار ناگوار به همراه خواهد داشت.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به 363 هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت ارائه می نماید.

این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه و 20 تخت در بیمارستان شهر مه ولات دارد.

مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 دی 1399 بروزرسانی: 3 دی 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5914

به "خبرنگاران تداوم شرایط قرمز کرونا در تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تداوم شرایط قرمز کرونا در تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید