خبرنگاران ابتلا به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد 4.3 برابر شد

به گزارش مجله هاستفا، گچساران - خبرنگاران- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار ابتلا به بیماری ویروس کرونا در استان نسبت به ابتدای خرداد ماه گذشته4.3 برابر شده است.

خبرنگاران ابتلا به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد 4.3 برابر شد

به گزارش خبرنگاران،پرویز یزدان پناه روز آدینه در نشست اضطراری ویروس کرونا گفت: بیشترین افزایش ابتلا به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان گچساران گزارش شده است.

وی با یادآوری فرایند فزاینده بیماری کرونا در شهرستان بویراحمد و اینکه 50 درصد از بیماران شناسایی شده در روز آدینه سوم مرداد مربوط به شهرستان بویراحمد بوده است تاکید نمود: امکان ورود مرکز استان به شرایط قرمز بیماری کرونا زیاد است.

یزدان پناه اضافه نمود: هم اکنون شهرستان گچساران در شرایط قرمز، شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، باشت، دنا، چرام در شرایط نارنجی و بهمئی و لنده از شهرستان های کم خطر درباره بیماری ویروس کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: هم اکنون 85 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 15 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

وی ابراز داشت:70درصد از بیماران مبتلا به بیماری ویروس کرونا در استان بهبود یافته اند.

یزدان پناه توضیح داد: در زمینه تامین تجهیزات فردی در بیمارستان ها و مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد کمبودی وجود ندارد.

وی ابراز کرد: تعداد 58 تخت بیمارستانی در 2 بیمارستان شهید رجایی و بی بی حکیمه شهر دوگنبدان برای بستری بیماران کرونایی در گچساران پیش بینی شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کنترل بیماری کرونا در استان احتیاجمند ادامه مشارکت اقشار مختلف مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مراقبت های بهداشتی است.

حسین کلانتری با اشاره به عشیره ای بودن کهگیلویه و بویراحمد و برگزاری آئین های عزا و عروسی با تعداد شرکت نماینده بالا گفت: مشارکت مردم در این زمینه جای قدردانی دارد.

وی پرهیز از حضور در محافل محبت آمیز حتی با تعداد کم را از دیگر احتیاجهای پیشگیری از ویروس کرونا در استان دانست.

وی بیان اینکه یکی از آسیب های استان همسایگی با استان های بوشهر، فارس و خوزستان است،اضافه نمود: پرهیز از اقدام به سفر از دیگر احتیاجهای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد است.

کلانتری با یادآوری اینکه استان هنوز وارد پیک نشده تاکید نمود: وزارت بهداشت از خردادماه تا کنون نگران ورود کهگیلویه و بویراحمد به پیک بیماری کروناست.

کلانتری با اشاره به اینکه فاصله گذاری مهمترین احتیاج پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس کروناست اضافه نمود:در حال حاضر تمامی کارکنان و ارباب رجوع بانک ها،دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی موظف به استفاده از ماسک هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مجتمع های تجاری را از دیگر مناطق خطرپذیر انتشار ویروس کرونا در استان دانست و اضافه نمود: کسبه فعال در این پاساژها به مراجعانی که ماسک ندارند خدمات ارائه ندهند.

کلانتری ابراز امیدواری کرد: در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا 14 روز دیگر شاهد کاهش فرایند ابتلا به این بیماری باشیم.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد زنان و ساکنان مناطق روستایی هستند از مسئولان خواست تا از ظرفیت دهیاری ها برای پیشگیری از انتشار این بیماری استفاده نمایند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز گفت: تا به امروز 286 هزار و 523 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 215 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 15 هزار و 289 نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4642

به "خبرنگاران ابتلا به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد 4.3 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابتلا به بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد 4.3 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید