حذف نفر 17 رنکینگ و یک دعوت مشکوک، کمیته فنی تکواندو کجا است؟

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی تکواندو بانوان دور جدید تمرینات آماده سازی خود را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا، بعد از چند ماه وقفه از سه شنبه گذشته شروع کرد. این اردو در حالی شروع شد که لیست نفرات دعوت شده نسبت به چند اردوی لغو شده قبلی تغییراتی داشت و معین نیست تیمی که در 10 ماه گذشته از اسفندماه سال 98 تا به امروز هیچ تمرینی نداشته لیست نفراتش بر اساس کدام متر و معیار تغییر نموده است؟

حذف نفر 17 رنکینگ و یک دعوت مشکوک، کمیته فنی تکواندو کجا است؟

در حالی که انتظار می رفت کادر فنی تیم ملی بانوان بخصوص مدیرفنی و مشاوران دور و نزدیکش بیشتر روی اوزان المپیکی، پتانسیل داخلی و کیفیت تیم هایی شرکت نماینده در مسابقات قاره ای بخصوص زیر ذره بین قراردادن سهمیه های آسیایی المپیک، بهترین های ایران را برای حضور در رقابتهای انتخابی المپیک دعوت کند، همچنان بر روی حضور در دو وزن 49- و 57- کیلوگرم اصرار دارند و به سنگین وزن ها نیز توجهی نشده است؛ سنگین وزن هایی که راه کسب سهمیه آنها بسیار هموارتر از دو وزن انتخاب شده، خواهد بود.

با دعوت کادر فنی تیم ملی در اردویی که چند روز قبل آغاز شد، مهلا مؤمن زاده، غزل سلطانی، ناهید کیانی، تینا مدانلو، طیبه پارسا و زهرا شجاعی زیر نظر مهرو کرمانی و فاطمه صفرپور تمرینات خود را پیگیری می نمایند. از لیستی که برای اردوهای قبلی دعوت شده بودند و البته که اردویی هم برگزار نشد، روی نام یلدا ولی نژاد قلم قرمز کشیده شد تا تکواندوکاری که در بین همه دختران ایرانی با رنکینگ 17 المپیکی بهترین صندلی را دارد، با توجیه اضافه وزن به اردو دعوت نگردد.

از سوی دیگر تکواندوکاری با همین شرایط یعنی اضافه وزن به اردو دعوت می گردد، ولی حق تکواندوکار دیگری به همین دلیل نادیده گرفته می گردد. خانواده ولی نژاد با هزینه شخصی سرمایه گذاری زیادی روی این تکواندوکار با آتیه انجام داده و او نیز با حضور در تورنمنت های مختلف و البته کسب نتایج خوب پیروز شد، رنکینگ المپیکی خود را ارتقا دهد. در چنین شرایطی آیا حق این تکواندوکار که بدون حضور در اردو و تمرین زیر نظر کادر فنی قلم قرمز است؟ چرا مدال نقره دنیا بدون در نظر دریافت نتایج بعدی ضامن دعوت به هر اردو است، ولی دارنده طلای المپیک جوانان و البته با کسب مدال های متعدد به این راحتی دعوت نمی گردد؟

برخورد دوگانه تصمیم گیرندگان بخش فنی بانوان فراتر از این رفته و تکواندوکاری به اردو دعوت می گردد که در دو سال گذشته به دلیل آسیب دیدگی و عمل جراحی از مسابقات دور بوده است. این تکواندوکار جوان، شایسته و با آتیه است که در این هیچ بحثی نیست، ولی در این برهه که تیم ملی باید برای کسب سهمیه بهترین ها را در تمرین داشته، دعوت از او مسائل دیگر را به دنبال دارد.

البته که از لیست جدید می توان یک برداشت مثبت هم داشت و آن هم حضور ناهید کیانی در وزن تخصصی خودش یعنی 49- کیلوگرم است. امیدواریم این موضوع صحت داشته باشد که در این صورت می توان از آن به عنوان یک قدم رو به جلو یاد کرد.

نکته دیگر اینکه رئیس سازمان تیم های ملی در گفتگویی از منع حضور مربیان ملی در تیم های باشگاهی با قاطعیت صحبت می نماید، ولی دو مربی با فعالیت در یک تیم با عناوین مختلف، راهنمایی تیم ملی را در اختیار دارند. مربیانی که هر چند به ظاهر قراردادی با باشگاه ندارند، ولی متولیان فدراسیون و سازمان تیم های ملی همانند تمام اهالی تکواندو می دانند که مشاور و مدیرفنی و … چه معنایی دارد!

در چنین شرایطی باید از مسئولان تکواندو سوال کنیم که کمیته فنی در فدراسیون چه نقشی دارد؟ بدون شک وظیفه کمیته فنی مآغازیت دادن به بعضی تصمیمات نیست. انتظار می رود اعضای کمیته فنی که همه از پیشکسوتان فنی و با سابقه تکواندو هستند، در چنین مواقعی ورود نموده و برای چنین تصمیماتی از کادر فنی شرح بخواهند.

حضور در مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا بدون شک مهمترین و حساس ترین میدان پیش روی بانوان است و امیدواریم کادر فنی تیم ملی به دور از هرگونه تعصب و جانبداری تنها بهترین را برای حضور در ترکیب اصلی گزینش نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6182

به "حذف نفر 17 رنکینگ و یک دعوت مشکوک، کمیته فنی تکواندو کجا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف نفر 17 رنکینگ و یک دعوت مشکوک، کمیته فنی تکواندو کجا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید