تکرار حقه قدیمی آمریکا درباره عراق این بار علیه چین

به گزارش مجله هاستفا، رادیو بین المللی چین نوشت: به نظر می رسد که آمریکا کمپین تازه ای از کوشش برای به کارگیری حیله قدیمی وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق را در فرایند ردیابی منشاء شیوع کرونا شروع نموده است با این تفاوت که این بار، توطئه واشنگتن حقیقتا محکوم به شکست خواهد بود.

تکرار حقه قدیمی آمریکا درباره عراق این بار علیه چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

آمریکا در طول روزهای اخیر دور جدیدی از کوشش برای هوچیگری درباره تئوری توطئه آمیز نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا را با همان دروغ پردازی های قدیمی و اهداف بدخواهانه شروع نموده که چنین رویکردی، بار دیگر بی احتیاطی و عدم مسئولیت پذیری و گستاخی واشنگتن را به نمایش گذاشته است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اولین تیر را در این کمپین جدید شلیک نموده است؛ این روزنامه در جدیدترین مقاله خود، به ارتباط دور از ذهن میان کارمند بیمار در آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان و شیوع کرونا اشاره نموده است. این در حالیست که مؤسسه ویروس شناسی ووهان که تا قبل از 30 دسامبر سال 2019 میلادی در معرض ویروس کرونا قرار نگرفته بود، هیچ گونه ابتلا به عفونتی را میان کارمندان و دانشجویان در حال فارغ التحصیلی خود ثبت ننموده است.

این در حالی است که مایکل گوردون نویسنده گزارش اخیر روزنامه وال استریت ژورنال با محور ارتباط میان کارمند بیمار آزمایشگاه ووهان و منشاء شیوع کرونا، در سال 2002 میلادی نیز گزارشی برای روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تهیه و در آن از وجود برنامه تسلیحات کشتار جمعی در عراق حمایت نموده است.

در حالیکه برگزاری جلسه مجمع دنیای بهداشت (WHA) در جریان است، به کارگیری این حقه قدیمی از سوی واشنگتن نیز مجددا شروع شده و انگیزه پنهانی آمریکایی ها در به سرقت بردن دستور کار نشست مجمع دنیای بهداشت و سیاسی کردن فرایند ریشه یابی منشاء شیوع کرونا با هدف ایجاد فشارهای بین المللی علیه چین نیز بسیار صریح و آشکار است.

ردیابی منشاء کرونا یک موضوع علمی پیچیده و جدی است و این ماموریت باید صرفا بر اساس علم و حقایق صورت گیرد؛ مدارک زیادی وجود دارد که نشان می دهد ویروس کرونا بدون دخالت بشر، از حیوانات به انسان ها منتقل شده است؛ چنین روندی یک پدیده طبیعی است که اغلب در طول دهه های اخیر رخ داده است.

ردیابی منشاء شیوع ویروس کرونا در عین حال باید به رهبری و مدیریت سازمان بهداشت دنیای انجام گردد و مهم تر از همه این است که این فرایند باید به صورت حرفه ای، بی طرف، سازنده و به دور از هر گونه سیاست و یا فرضیه مقصر دانستن چین پیش برود.

چین همیشه از کوشش های مشترک جامعه علمی بین المللی جهت شناسایی منشاء ویروس کرونا استقبال نموده است؛ در ژانویه امسال میلادی بود که ماموریت مشترک چین و سازمان بهداشت دنیای و بازدید کارشناسان این نهاد از آزمایشگاه های امنیت زیستی محلی و مراکز کنترل بیماری ها در چین انجام شد و تبادلات عمیق و داوطلبانه ای بین مقامات چینی و کارشناسان سازمان بهداشت دنیای صورت گرفت؛ اعضای هیئت مامور سازمان بهداشت دنیای نیز بعد از این ماموریت به اتفاق آراء اعلام کردند که فرضیه نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا بسیار بعید به نظر می رسد.

ردیابی منشاء ویروس کرونا نباید صرفا به چین محدود گردد؛ گزارش ها و مطالعات انجام شده حاکی از آن است که احتمالا این ویروس در نیمه دوم سال 2019 میلادی در بسیاری از نقاط دیگر دنیا ظاهر شده است.

در حال حاضر سهم چین در انجام تحقیقات درباره ریشه یابی منشاء شیوع کرونا به سرانجام رسیده و زمان آن است که سایر کشورها از جمله آمریکا به همکاری فعالانه با سازمان بهداشت دنیای بپردازند.

هدف از مطالعه منشاء ویروس کرونا در تحلیل نهایی نیز مقصر دانستن کشوری نیست بلکه رسیدن به پاسخ هایی قانع کننده درباره این است که این ویروس از کجا آمده است تا با پاسخ به این سؤال بشر بتواند برای حفظ سلامت جمعی در آینده، با میکروب ها مقابله به مراتب بهتری داشته باشد.

آن دسته از کسانی در آمریکا که بدنبال توطئه علیه چین و پنهان کردن حقیقت هستند نیز بهتر است بدانند که طرز تفکری که در تحمیل اتهامات بی اساس علیه چین مانند طرح اتهامات درباره وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق دارند، در حد آرزو باقی خواهد ماند و کوشش های آنها بی نتیجه است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 خرداد 1400 بروزرسانی: 26 خرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7634

به "تکرار حقه قدیمی آمریکا درباره عراق این بار علیه چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکرار حقه قدیمی آمریکا درباره عراق این بار علیه چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید