فراوری 80 هزار تن انواع محصولات در فولاد اکسین خوزستان

به گزارش مجله هاستفا، مدیر فراوری شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: فولاد اکسین پیروز شد در فروردین 99، با فراوری 80 هزار تن انواع محصولات، رکورد فراوری را بشکند.

فراوری 80 هزار تن انواع محصولات در فولاد اکسین خوزستان

به گزارش از ، بهرنگ اهدایی مدیر فراوری شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: مجتمع فولاد اکسین به عنوان اولین و تنها فراوری نماینده ورق های عریض فولادی در ایران و خاورمیانه محسوب می گردد و ماهیت تاسیس و اصلی ترین ماموریت این شرکت فراوری ورق های خاص و تامین احتیاج صنایع استراتژیک کشور از قبیل صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است.

او اضافه نمود: در سال 1398 با تغییر سبد محصولات خود از فراوری ورق های تجاری به ورق های آلیاژی و خاص، گام در جهت اصلی و رسالت واقعی خود یعنی فراوری ورق های API جهت ساخت لوله های انتقال نفت و گاز در محیط های شیرین و ترش و همچنین ورق های آلیاژی به خصوص در حوزه ساخت صنایع مخازن گذاشت.

اهدایی گفت: در سال 1398 با توجه به تغییر سبد محصولات و روش خاص فراوری آنها، مهندسین فولاد اکسین توانستند علاوه بر تنوع دادن به محصولات، از لحاظ کیفی و کمی هم فراوریات را افزایش دهند و با ادامه این فرایند در سال 99 شاهد فراوری محصولات خاص مورد احتیاج صنعت نفت و گاز کشور هستیم.

مدیر فراوری شرکت فولاد اکسین خوزستان توضیح داد: در فروردین ماه سال جاری توانستیم به رکورد حدود 80 هزار تن دست یابیم که حدود 25 درصد رشد فراوری نسبت به ماه مشابه سال گذشته داشته ایم.

او ادامه داد: از 80 هزار تن فراوری در فروردین سال جاری، حدود 40 هزار تن ورق api بوده که از این میزان 26 هزار تن مربوطه به پروژه استراتژیک خط انتقال نفت گوره به جاسک از نوع ورق های API بوده و با توجه به احتیاج دیگر صنایع کشور سال جاری هم با همین جدیت این رشد فراوری ادامه خواهد داشت تا فولاد اکسین جوابگوی احتیاج صنایع خاص و حساس و استراتژیک کشور باشد.

این مقام مسئول بیان داشت: در سال 1398 در کنار شرکت فولاد خوزستان یک حرکت برنامه ریزی شده و بسیار مدرنی را در مورد سفارش گذاری و فراوری برنامه های صادراتی داشته ایم که نتیجه آن افزایش صادرات به کشور های اروپایی با یک بازخورد خیلی خوب بوده است سال جاری نیز ضمن حفظ فرایند صادراتی پارسال شاهد افزایش آن و ارز آوری بیشتر برای ایران خواهیم بود.

او گفت: با توجه به حساسیت پروژه ها و ورق های مورد احتیاجی که در این پروژه ها استفاده می گردد با همفکری و همراهی شرکت های نفت و گاز، فولاد مبارکه، فولاد اکسین خوزستان و لوله سازی اهواز توانستیم بعد از نشست های فنی متعدد پیروز به فراوری و بومی سازی ورق های مورد احتیاج جهت خطوط لوله انتقال نفت و گاز شویم و کشور را از واردات این ورق ها بی احتیاج کنیم.

بهرنگ اهدایی اظهار کرد: اکنون از مواد اولیه تا فراوری ورق و فراوری لوله را متخصصین مجرب داخلی توانسته اند بومی سازی و ایرانی سازی نمایند و تمامی این فراوریات کاملاً تحت استاندارد های بین المللی با کیفیت بسیار بالای درحال فراوری است.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3748

به "فراوری 80 هزار تن انواع محصولات در فولاد اکسین خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 80 هزار تن انواع محصولات در فولاد اکسین خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید