تورم و گرانی دغدغه رکود ساخت و ساز را در خراسان شمالی افزایش داده است

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تاکیدکرد: تورم و گرانی دغدغه رکود ساخت و ساز را در خراسان شمالی افزایش داده است.

تورم و گرانی دغدغه رکود ساخت و ساز را در خراسان شمالی افزایش داده است

علی اکبر رمضانی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: متاسفانه افزایش قیمت و تورم موجب شده تا هزینه ساخت و ساز ساختمان نیز به طور چشم گیری افزایش یابد.

وی افزود: هرچند که در سال جاری خراسان شاقتصادی با رشد 37 درصدی تهیه نقشه ساختمان روبرو بوده است اما یکی از دلایلی که موجب شده تا این رشد صورت گیرد آن است که در گذشته هرچند که نوسان قیمت در این حوزه وجود داشته بعد از گذشت مدتی شرایط به ثبات رسیده ولی در این دوره متاسفانه شاهد آن نبودیم.

رمضانی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر هم با افزایش قیمت و هم با رکود روبرو هستیم و نگرانی ها از این است تا بعد از گذشت مدتی دیگر تمایلی برای رفتن به سوی ساخت و ساز در بخش خصوصی وجود نداشته باشد و یا این رغبت کمتر شود.

وی شرح داد: اگر بخش خصوصی و کارفرما که نقش مهمی در تولید ساختمان که یکی از کالاهای اساسی مورد نیاز خانواده ها است ورود پیدا نکند، بخش حاکمیتی مجبور است که در این حوزه ورود یابد که به هیچ عنوان شایسته اقتصادی کشور نیست چراکه در هیچ جایی از دنیا بخش حاکمیتی به حوزه ساخت و ساز ساختمان ورود پیدا نکرده و نقش آن نقشی حمایتی و تسهیل گری بوده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت ها بر روی کیفیت ساختمان های تولید شده نیز تاثیرگذار بوده است و یا خیر؟ بیان نمود: شاید مشکل را در حوزه افرادی که از ساخت و ساز منفعتی داشته باشند بتوان مشاهده کرد اما باید تلاش شود تا کمیت و کیفیت تولید ساختمان تحت تاثیرقیمت ها به آن آسیبی وارد نشود.

وی بیان نمود: در یازده ماه سال جاری مقدار نقشه های تهیه شده توسط مهندسان این سازمان رشد 37 درصدی داشته است بطوریکه در یازده ماه سال جاری یک میلیون و 101 هزار و 543 متر مربع نقشه تهیه شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شاقتصادی گفت: مقدار نقشه های تهیه شده در مدت مشابه سال گذشته 843 هزار و 318 متر مربع بوده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7233

به "تورم و گرانی دغدغه رکود ساخت و ساز را در خراسان شمالی افزایش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورم و گرانی دغدغه رکود ساخت و ساز را در خراسان شمالی افزایش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید