ترامپ درخواست پوتین را پذیرفت

به گزارش مجله هاستفا، فارس نوشت: منابع خبری امروز سه شنبه گزارش داده اند رئیس جمهور آمریکا درخواست همتای روسی خود برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد را پذیرفته است.

ترامپ درخواست پوتین را پذیرفت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخواست همتای روسی اش، ولادیمیر پوتین برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد را پذیرفته است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با اعلام این خبر گفت روسیه انتظار دارد به زودی بر سر زمان و مکان این نشست توافق حاصل گردد.

یک مقام ارشد دولت ترامپ هفته گذشته گفت ترامپ مایل است با سران کشورهای روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه برای رایزنی درباره مسئله کنترل تسلیحات ملاقات و گفت وگو کند.

آمریکا و روسیه بعد از ماه ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، مرداد ماه امسال رسما از این معاهده خارج شدند. این پیمان دو کشور را از تملک، فراوری یا پرتاب آزمایشی موشک های زمین پایه میان برد (1000 - 5000 کیلومتر) و کوتاه بردتر (100-500 کیلومتر) منع می کرد.

معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به معاهده استارت جدید تنها معاهده به جامانده میان روسیه و آمریکا برای کاهش تسلیحات اتمی است که در فوریه 2021 به انتها خواهد رسید اما می تواند برای پنج سال دیگر تمدید گردد

دولت روسیه بارها برای مذاکره درباره تمدید پیمان استارت اعلام آمادگی نموده است. با این حال آمریکا می گوید که هرگونه پیمان جدید باید شامل موشکهای چین نیز باشد.

پکن اما ضمن مخالفت با طرح ترامپ، تاکید نموده که نیروی اتمی کوچک آنها، برای مقاصد پدافندی است و تهدیدی برای کسی نیست.

گزارش های تأییدنشده رسانه ای ادعا می نمایند چین حدود 300 کلاهک اتمی در اختیار دارد.

پیشتر فرمانده مرکز فرماندهی ایندو-پاسیفیک نیروی دریایی آمریکا، با ادعای اینکه دولت چین، حاکمیت و استقلال جزیره های کوچک در اقیانوس آرام را تهدید می نماید، پکن را خطری برای ثبات منطقه اقیانوس آرام توصیف کرد.

310311

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2992

به "ترامپ درخواست پوتین را پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ درخواست پوتین را پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید