درخواست چین از بریتانیا: منصفانه و به دور از تبعیض رفتار کنید

به گزارش مجله هاستفا، نخست وزیر چین خواهان روابط منصفانه و به دور از تبعیض بریتانیا با شرکت های سرمایه گذار چینی شد.

درخواست چین از بریتانیا: منصفانه و به دور از تبعیض رفتار کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تلویزیون دولتی چین به نقل از لی که چیانگ، نخست وزیر این کشور خاطرنشان کرد که پکن به ترویج و تقویت روابط پایدار و سالم با بریتانیا امیدوار است.

نخست وزیر چین در جریان یک ویدیو کنفرانس با گروهی از رهبران تجاری و مالی بریتانیا گفت چین امیدوار است بریتانیا بتواند محیطی منصفانه، به دور از تبعیض برای شرکتهای چینی سرمایه گذار در بریتانیا فراهم سازد.

لی بعلاوه گفت که چین امیدوار به افزایش تعاملات و همکاری ها با بریتانیا درموضوع تحقیقات کووید-19 بخصوص سویه های نو این ویروس است.

روز گذشته هم امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نسبت به شرایط حقوق بشر در چین به شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور ابراز نگرانی کردند.

این رهبران روز دوشنبه در یک کنفرانس آنلاین صحبت کردند. دفتر ریاست جمهوری فرانسه خاطرنشان کرد که سه طرف نسبت به رویارویی با تغییرات آب و هوایی، یاری های مالی به آفریقا و موضوعات دیگر گفتگو کردند.

اروپا به فعالیت های دریایی و مسائل حقوق بشری چین به طور فزاینده ای احساس خطر می نمایند. اما داشتن روابط مالی با این کشور هم برایشان حائز اهمیت است چرا که باور دارند مقابله با مسائل جهانی نظیر تغییرات آب و هوایی و همه گیری جهانی ویروس کرونا نیازمند همکاری است.

خبرگزاری شین هوای چین به نقل از شی جین پینگ گفت که او در این نشست ابراز امیدواری نموده که طرف های اروپایی بتوانند نقش مثبت تری در مسائل جهانی ایفا نمایند و نشان دهند که دارای استقلال استراتژیک هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8026

به "درخواست چین از بریتانیا: منصفانه و به دور از تبعیض رفتار کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست چین از بریتانیا: منصفانه و به دور از تبعیض رفتار کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید