اعزام هیأت عالی آمریکا برای شرکت در مراسم رژه روز پیروزیدر مسکو

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جان سالیوان روز یکشنبه در مصاحبه ای اظهار داشت که هیأتی از مقامات بلندپایه آمریکا برای شرکت در مراسم رژه ای که به مناسبت سالروز انتها جنگ جهانی دوم در روسیه برگزار می گردد، به مسکو خواهند آمد؛ مگر اینکه روسیه برنامه خود را تغییر دهد.

اعزام هیأت عالی آمریکا برای شرکت در مراسم رژه روز پیروزیدر مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

این دیپلمات بلندپایه آمریکا در روسیه به روزنامه کامرسانت گفت که رئیس جمهور آمریکا متعهد شد که یک هیأت نمایندگی بسیار بلندپایه را برای رژه روز پیروزی در نهم ماه مه به مسکو اعزام کند.

وی همچنین گفت که هفتادو پنجمین سالروز خاتمه جنگ دنیای دوم یک رویداد بی نهایت مهم است، اما شیوع دنیای ویروس کرونا برنامه ریزی برای برگزاری این مراسم رژه را بسیار سخت نموده است. تا به امروز رویدادهای اجتماعی، سیاسی، ورزشی و فرهنگی بی شماری در سرتاسر دنیا لغو شده است.

این در حالی است که دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه پیش تر بیان کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در رژه نظامی مسکو شرکت نخواهد کرد. کاخ کرملین در خصوص اینکه چه مقام یا مقاماتی به جانشینی ترامپ در این مراسم شرکت خواهند کرد، اظهار بی اطلاعی کرد.

لازم به ذکر است که ترامپ از پیشنهاد ولادیمیر پوتین همتای روسی خود مبنی بر برگزاری نشستی با حضور پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال کرد.

این دیپلمات آمریکایی به این نکته نیز اشاره نمود که تمام پنج عضو دائم شورای امنیت که از قضای روزگار همگی دارای سلاح هسته ای هستند، خواهان برگزاری گفتگوهای کنترل تسلیحات شده اند. این محور گفتگوهای پیشنهادی پوتین در نشست محرمانه برای روز پنجم فوریه است.

در مقابل، پسکوف در ماه ژانویه گفت که چین و فرانسه هوادار ایده برگزاری یک نشست هستند. برخیی گزارشها نیز حاکی از آن است که سفارت بریتانیا نیز در هفته جاری تأیید کرد که لندن از این نشست حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3188

به "اعزام هیأت عالی آمریکا برای شرکت در مراسم رژه روز پیروزیدر مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام هیأت عالی آمریکا برای شرکت در مراسم رژه روز پیروزیدر مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید