ترامپ در گفتگوی تلفنی به پوتین چه گفت؟

به گزارش مجله هاستفا، ایسنا نوشت: رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور روسیه درباره برنامه های سال جاری اجلاس گروه 7 گفت وگو کردند.

ترامپ در گفتگوی تلفنی به پوتین چه گفت؟

به گزارش هیل، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که این دو مقام درباره شرکت در اجلاس گروه 7 با هم به گفت وگو نشسته اند. کاخ کرملین نیز در بیانیه جداگانه ای اعلام نموده بود که ترامپ به پوتین درباره ایده دعوت روسیه، استرالیا، هند و کره جنوبی به اجلاس سالانه گروه 7 که به میزبانی آمریکا برگزار می گردد، صحبت نموده است.

ترامپ روز شنبه به خبرنگاران گفت اجلاس گروه 7 را که قرار بود طی روزهای 10 تا 12 ژوئن (21 تا 23 خرداد) برگزار گردد، تا ماه سپتامبر یا دیرتر به تعویق می اندازد و برنامه دارد چهار کشور دیگر را هم به این اجلاس دعوت کند.

دولت ترامپ برنامه ریزی نموده بود که میزبانی اجلاس را در کمپ دیوید به عهده بگیرد، اما به خاطر همه گیری کرونا از این موضوع صرف نظر کرد و قرار بود اجلاس به صورت مجازی برگزار گردد.

جی 7 شامل کشورهای آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و انگلستان است. چهار کشوری که ترامپ تمایل دارد آن ها را هم به اجلاس دعوت کند، همگی جزو گروه 20 یا جی 20 هستند. بر اساس اعلام کاخ سفید، ترامپ با مون جه -این، رئیس جمهور کره جنوبی نیز درباره شرکت در اجلاس جی 7 به گفت وگو نشسته است.

ترامپ پیش تر گفته بود که پیوستن روسیه به جی 7 مناسب است، چرا که مسکو به دلیل تصرف شبه جزیره کریمه متعلق به اوکراین، قبلاً از جی 8 اخراج شده بود.

نخست وزیر کانادا گفته است که کشورش از پیوستن روسیه به اجلاس جی 7 استقبال نمی نماید چرا که مسکو دائماً قوانین بین المللی را نقض می نماید.

ترامپ و پوتین در تماس خود، کوشش برای شکست ویروس کرونا و بازگشایی اقتصادهای مربوطه را نیز به بحث گذاشتند.

جود دیر، معاون مطبوعاتی کاخ سفید اظهار کرد: رئیس جمهور ترامپ بیان نموده که آمریکا سخت در کوشش است از آمریکایی ها در خانه خود مراقبت نموده و به کشورهای نیازمند هم یاری کند، چنان که 200 دستگاه تنفسی به مردم روسیه اهدا نموده است.

کاخ کرملین نیز اظهار داشت که پوتین و ترامپ درباره توافق اوپک پلاس و کاهش فراوری نفت هم گفت وگو نموده اند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4163

به "ترامپ در گفتگوی تلفنی به پوتین چه گفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ در گفتگوی تلفنی به پوتین چه گفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید