بهشت گیمر ها در نمایشگاه E3

به گزارش مجله هاستفا، اگرچه شاید نبود سونی در این رویداد به مذاق بسیاری از علاقه مندان به دنیای گیمینگ خوش نیاید، اما مایکروسافت می تواند از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برده و بیش از پیش نام خود را بر سر زبان ها بیندازد.

بهشت گیمر ها در نمایشگاه E3

شمارش معکوس برای شروع بزرگ ترین رویداد صنعت بازی در جهان E. 3، 2019 شروع شده است. رویدادی با عنوان نمایشگاه E. 3 که همه ساله، هزاران علاقه مند را به لس آنجلس آمریکا، محل برگزاری این رویداد می کشاند تا از جدیدترین و آخرین تحولات جهانی گیمینگ باخبر شوند.

بهشت گیمر ها در نمایشگاه E3

نمایشگاه E. 3 همچنین برای شرکت های بزرگ و کوچک فعال در این حوزه فرصتی را فراهم می کند تا با رونمایی از آخرین دستاوردهای شان، نامی برای خود در این عرصه دست وپا کنند. این نمایشگاه از 21 تا 23 خرداد برگزار خواهد شد، اما کنفرانس های اختصاصی شرکت های حاضر در این مراسم، از چند روز قبل شروع می شود و هیجان این رویداد را برای علاقه مندان دوچندان می کند.

نمایشگاه E. 3، 2019 اندکی متفاوت است و دلیل این امر نیز در غیبت دو شرکت بزرگ سونی و الکترونیک آرتز (EA) است. اگرچه شاید نبود سونی در این رویداد به مذاق بسیاری از علاقه مندان به جهانی گیمینگ خوش نیاید، اما مایکروسافت می تواند از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را برده و بیش از پیش نام خود را بر سر زبان ها بیندازد.

البته دیگر شرکت ها نیز محصولات جدیدی در چنته دارند که در زمان برگزاری این کنفرانس، از آن ها رونمایی خواهند کرد؛ بنابراین نبود این دو شرکت، چیزی از جذابیت های این رویداد کم نخواهد کرد. از جمله بازی های مورد انتظار در این رویداد، می توان به Avengers اشاره کرد که مدت هاست علاقه مندان چشم به راه آمدنش هستند.

بازی های دیگری همچون Animal Crossing، نسخه جدید Gears of War و Star Wars Jedi: Fallen Older از شرکت Respawn نیز طرفداران خاص خود را دارند که در این رویداد بیشتر از آن ها خواهیم شنید. در این رویداد همچنین بازی های مبتنی بر واقیعت مجازی در کانون توجه خواهند بود و بازی های موجود مانند Apex Legend، Fortnite و Monster Hunter World به روزرسانی های تازه ای را دریافت خواهند کرد.

انتشار اولین جزئیات درخصوص ایکس باکس جدید مایکروسافت

درحالی که خبری از سونی و کنسول پلی استیشن این شرکت در نمایشگاه E. 3 سال جاری نیست، همه چیز برای مایکروسافت مهیاست تا اطلاعات جدیدی درخصوص نسل جدید کنسول های ایکس باکس در اختیار علاقه مندان قرار دهد. البته نباید انتظار داشت که مایکروسافت در این مراسم از این کنسول رونمایی کند یا جزئیاتی درخصوص قیمت و زمان عرضه آن منتشر کند، بلکه احتمالا شاهد تایید موجودیت این کنسول و در کنار آن، ارائه اطلاعاتی درخصوص مشخصات فنی به کار رفته در دل این کنسول خواهیم بود.

در واقع، مایکروسافت نیز رویه سونی را در پیش گرفته است. به این معنی که اطلاعات را به صورت قطره چکانی درخصوص آخرین محصولات خود و در قالب چند رویداد و در بازه های زمانی مختلف عرضه می کند.

آخرین تحولات در حوزه کلود گیمینگ

یکی از پرسروصداترین موضوعات مورد بحث در کنفرانس توسعه دهندگان بازی سال جاری، کلود گیمینگ بود. موضوعی که با معرفی سرویس استریم بازی گوگل موسوم به Stadia بیش از پیش سر زبان ها افتاد. اکنون نمایشگاه E. 3 نیز برای گوگل فرصتی مغتنم به حساب می آید تا این شرکت جزئیاتی را درخصوص این سرویس ارائه دهد.

اما گوگل تنها بازیگر این عرصه نیست و مایکروسافت نیز پلت فرم اختصاصی خود را با نام xCloud توسعه داده است. پلت فرمی که قرار است در آینده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و بار طرح های گیمینگ آینده مایکروسافت را به دوش بکشد.

جزئیاتی بیشتر از بازی Animal Crossing نینتندو

شرکت نینتندو طی سال های اخیر و در جریان نمایشگاه های E. 3، معرفی از یک بازی مهم را در اولویت خود قرار می داد. اگر خاطرتان باشد این شرکت در سه نمایشگاه E. 3 اخیر سه بازی پرطرفدار The Legend of Zelda: Breath of the Wild، Super Mario Odyssey و Super Smash Bros را برای علاقه مندان برند خود معرفی کرد.

اکنون در سال 2019، قرعه به نام بازی Animal Crossing افتاده است. این بازی که با تم حیوانات طراحی شده، یکی از بازی های محبوب نینتندو به شمار می رود و قرار است در این کنفرانس، جزئیات بیشتری از این محصول منتشر شود.

اپیک و معرفی بازی ویژه کامپیوتر های شخصی

بازی های ویژه پی سی ها هنوز نتوانستند آن چنان که باید و شاید، جای خود را در نمایشگاه E. 3 باز کنند و بخش عمده ای از تمرکز این رویداد به کنسول ها معطوف شده است. احتمالا اطلاعات مربوط به بازی The Fortnite شرکت اپیک (Epic) به عنوان مهم ترین بازی پی سی در این رویداد منتشر خواهد شد.

همچنین جزئیات بیشتری نیز درخصوص فروشگاه بازی اپیک که با عنوان Epic Game Store شناخته می شود، ارائه خواهد شد، بدین معنی که شاید شاهد معرفی و اضافه شدن بازی های جدیدی به این فروشگاه باشیم.

فناوری واقعیت مجازی در کانون توجهات

فناوری نوظهور واقعیت مجازی همواره پای ثابت نمایشگاه های E. 3 بوده است. سال جاری نیز برای اولین بار، رویدادی اختصاصی در دل این نمایشگاه با تمرکز روی این محصولات مبتنی بر این فناوری تحت عنوان E. 3 VR Keynote برگزار خواهد شد. البته نباید انتظار داشت که شاهد معرفی محصولات سخت افزاری باشیم، اما احتمال معرفی بازی های جدید واقعیت مجازی بسیار بالاست.

عرضه به روزرسانی هایی جدید برای بازی های موجود

یکی از مشخصه های شاخص بازی های ویدئویی، ایستا نبودن آنهاست. به این معنی که هر چند وقت یک بار، شرکت های تولیدکننده با عرضه به روزرسانی ها و تغییراتی جدید، تجربه ای نو را در قالب محیطی آشنا برای کاربران رقم می زنند.

سال جاری نیز قطعا شاهد عرضه نسخه های جدیدی از بازی های موجود خواهیم بود که از جمله این بازی ها می توان به Apex Legends و Monster Hunter World اشاره کرد. در این میان، احتمال عرضه به روزرسانی ویژه بازی Fortnite نیز دور از ذهن نیست.

محصولات جدید شرکت Square Enix

اگر خاطرتان باشد، Square Enix در نمایشگاه E. 3 سال گذشته نمایش درخوری را ارائه نکرد. اما سال جاری این شرکت با دستی پر به رویداد E. 3 آمده و قرار است اطلاعاتی از دو دستاورد مهندسان خود را فاش کند. یکی از این محصولات، بازی Avengers است که جزو مرموزترین بازی های سال های اخیر به حساب می آید. دستاورد دیگر Square Enix بازی Final Fantasy VII است که انتظار می رود جزئیاتی از زمان عرضه آن منتشر شود.

ورود نت فلیکس به صنعت گیمینگ

نت فلیکس پس از حضوری پیروز در جهانی فیلم و سریال، اکنون قدم به عرصه گیمینگ گذاشته است. این شرکت چندی پیش فیلم تعاملی Bandersnatch را عرضه کرد که کاربر می توانست ماجراجویی های مختص به خود را در فیلم دنبال و تجربه کند.

بازی Stranger Things نیز توسط نت فلیکس ساخته شده که همزمان با پخش فصل سوم این سریال در اختیار علاقه مندان قرار گرفت. نت فلیکس همچنین عنوان کرده که طرفداران خود را در این رویداد غافلگیر خواهد کرد و با این حساب، می توان امیدوار بود که شاهد ارائه جزئیاتی درخصوص عرضه بازی ماجراجویی Russian Doll باشیم.

جدیدترین گیم های معرفی شده در E3، 2019

آی تی ایران: نمایشگاه E3، 2019 شروع شده است. اگر شما هم جزو علاقه مندان بازی های کنسولی به خصوص گیم های PS4 هستید، این مقاله را دنبال کنید. کنفرانس بازی ها یا گیم های E3، هر سال مجموعه ای از بهترین بازی های طراحی شده توسط برنامه نویسان از سراسر جهان را گرد هم می آورد.

در این کنفرانس عموما بزرگ ترین و بهترین بازی های کنسول PS 4 در سال جاری، معرفی می شود و شرکت هایی مانند EA، Ubisoft، Bethesda همگی جدیدترین بازی های خود را رونمایی می کنند. جای شرکت سونی در کنفرانس سال جاری خالی بود و به همین دلیل، اطلاعات جدیدی درباره نسل آینده پلی استیشن PS 5، نخواهیم داشت. در ادامه به تعدادی از جدیدترین بازی های معرفی شده برای کنسول پلی استیشن در کنفرانس E. 3، نگاهی بیندازید.

Star Wars Jedi: Fallen Order

بازی Star Wars Jedi: Fallen Order، اولین گیمی بود که در کنفرانس E3، 2019 معرفی گشت. فیلمی 15 دقیقه ای از این بازی به نمایش درآمد. Star Wars Jedi: Fallen Order، ترکیبی آشنا از محبوب ترین بازی ها را دارد مانند سری Uncharted و Dark Souls. با این تفاوت که فضای بازی در جهانی جنگ ستارگان شکل می گیرد.

جنگ هایی با اسلحه های لیزری، قابلیت های فرازمینی ویژه و آدم فضایی ها و سیاره هایشان تنها قسمتی از این گیم هستند. این بازی قرار است پانزدهم نوامبر برای کاربران PS 4 عرضه شود. عرضه رسمی فیفا 20 از تاریخ 27 سپتامبر 2019 شروع خواهد شد.

FIFA 20

عشاق بازی های فیفا، سال جاری هم نسخه جدید را دریافت خواهند کرد. در فیفا 20 نسخه جدید این بازی محبوب، قرار است به روزرسانی بزرگی اضافه شود که آن را از نسخه های قدیمی متمایز سازد. مُدها-Modes- و استایل های جدید فوتبال در نسخه جدید گنجانده شده است. عرضه رسمی FIFA 20 از تاریخ 27 سپتامبر 2019 شروع خواهد شد.

Madden 20

شرکت EA، سال جاری اولین بازی سبک فوتبال آمریکایی خود را هم معرفی کرد. Madden NFL 20 قرار است از پانزدهم ژوئن، به صورت آزمایشی در دسترس قرار گیرد. در نسخه آزمایشی، برای هر تیم نمایشنامه ای در نظر گرفته شده که در هر فصل بازی تغییر می کند.

قابلیت هایی نظیر X-Factor و Superstar نیز وجود دارد که به توانایی های ورزشی و شخصیتی بازیکنان مربوط می شود. این تنها نقطه شروع است. تا به امروز تنها یک جلسه مطبوعاتی در کنفرانس E3، 2019 برگزار شده و در روز های آینده قطعا بازی های مهیج و جدید دیگری معرفی خواهند شد.

منبع: فرادید
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 158

به "بهشت گیمر ها در نمایشگاه E3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشت گیمر ها در نمایشگاه E3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید