برگزاری تظاهرات ضد دولتی در الجزایر

به گزارش مجله هاستفا، هزاران نفر در الجزایر با برگزاری تظاهرات خواهان اصلاحات سیاسی در این کشور شدند.

برگزاری تظاهرات ضد دولتی در الجزایر

به نقل از القدس العربی، هزاران الجزایری روز آدینه در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان خواهان انجام تغییرات ریشه ای در ساختار سیاسی این کشور شدند.

این گزارش می افزاید، شرکت کنندگان در این تظاهرات خواهان آزادی فوری فعالان سیاسی زندانی در این کشور شده و به برگزاری انتخابات زود هنگام مجلسی اعتراض و خواهان تحریم این انتخابات شدند.

عبدالمجید تبون رییس جمهوری الجزایر شامگاه 30 بهمن، 19 فوریه دستور انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زود هنگام مجلسی در این کشور را داد. او در یک سخنرانی که به صورت مستقیم از رسانه های الجزایر پخش شد، اعلام کرد: تصمیم به انحلال مجلس گرفته و به سمت انتخاباتی که عاری از فساد باشد و درهای آن به روی جوانان باز گردد قدم بر می داریم.

الجزایر بیش از دو سال با تظاهرات مردمی برای برکناری دولت این کشور روبرو است.

تبون 75 ساله پس از کناره گیری عبدالعزیز بوتفلیقه در پی اعتراض های مردمی، در انتخاباتی که برای نخستین بار در طول تاریخ دوران ریاست جمهوری الجزایر بدون حضور رئیس جمهوری مستقر برگزار گردید، قدرت را در این کشور به دست گرفت. او در زمان ریاست جمهوری بوتفلیقه از ماه می 2017 تا پیروزی در انتخابات 2019، نخست وزیری را برعهده داشت.

از آن موقع تا به امروز الجزایر شاهد بعضی ناآرامی ها در پی اعتراض های مردمی به سیاست های دولت و ناکارآمدی بعضی ارکان دولت این کشور بود.

اعتراضات پس از اعمال اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع کرونا در مارس سال گذشته نیز نتوانست مردم را از خواسته های خود منصرف کند و آنها با وجود حضور گسترده پلیس، شعارهای صلح آمیز ... صلح آمیز و خواسته های ما مشروع است را سر دادند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7341

به "برگزاری تظاهرات ضد دولتی در الجزایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری تظاهرات ضد دولتی در الجزایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید