بانک مرکزی: قیمت مسکن تهران در دی ماه افزایش یافت

به گزارش مجله هاستفا، در دی 98 بانک مرکزی در گزارشی از رشد 2.1درصدی قیمت مسکن در تهران طی دی ماه سال جاری اطلاع داد.

بانک مرکزی: قیمت مسکن تهران در دی ماه افزایش یافت

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، بر اساس اعلام بانک مرکزی در دی ماه سال جاری تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به 10.7 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 12.1 و 59 درصد افزایش نشان می دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 138.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 40.9 درصد افزایش نشان می دهد.

آنالیز توزیع تعداد واحد های مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در دی ماه سال جاری حاکی از آن است که از مجموع 10687 واحد مسکونی، واحد های تا 5 سال ساخت با سهم 41.8 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند. سهم مذکور در مقایسه با دی ماه سال گذشته حدود 1.6 واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد های با قدمت 6 تا 10 سال و 16 تا 20 سال افزوده شده است.

در ماه مورد اشاره متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 13 میلیون و 810 هزار تومان بود که نسبت به آذر 98 و دی ماه سال گذشته به ترتیب 2.1 و 40.9 درصد افزایش نشان می دهد.

تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در دی ماه سال جاری به حدود 60 هزار و 100 واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40.6 درصد کاهش نشان می دهد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 12 میلیون و 880 هزار تومان بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل 65.9 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی آنالیز شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در دی ماه سال جاری مؤید رشد به ترتیب 29 و 30.9 درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2347

به "بانک مرکزی: قیمت مسکن تهران در دی ماه افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک مرکزی: قیمت مسکن تهران در دی ماه افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید