افزایش 400 درصدی پست های مدیریتی شهرداری تهران ظرف 13 سال گذشته

به گزارش مجله هاستفا، عضو شورای اسلامی شهر تهران از افزایش 400 درصدی پست های مدیریتی شهرداری تهران از سال 84 تا کنون اطلاع داد.

افزایش 400 درصدی پست های مدیریتی شهرداری تهران ظرف 13 سال گذشته

به گزارش خبرنگاران، حسن رسولی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در جریان آنالیز طرح ادغام معاونت های شهرداری تهران گفت: در سال 84 تمامی پست های مدیریتی شهرداری 785 مورد بود که این پست ها هم اکنون از رئیس اداره تا معاون شهرداری به 2183 پست سازمانی افزایش یافته است. یعنی حدود 400 درصد افزایش پیدا نموده است.

وی اضافه کرد: در این طرح به دنبال معین حد و اندازه شهرداری تهران هستیم، نه طراحی ساختار آن، گفته شده است بر اساس مواد 73 و 74 آئین نامه استخدامی شهرداری مصوب هیات وزیران شورای اداری، شهرداری وظایفی که طراحان این طرح به آن پرداخته را دارا می باشد. در این باره باید بگویم این شورا شش وظیفه از جمله رسیدگی و تایید طرح طبقه بندی مشاغل، رسیدگی به شکایات کارکنان و سایر موارد را شامل می گردد. ضمنا به هیچ عنوان شورای اداری که همانند شورای تحول دستگاه های اجرایی است صلاحیت ورود به حد و اندازه شهرداری را ندارد.

رسولی ادامه داد: بر اساس ماده 112 قانون خدمات کشوری این ساختار باید به تایید سازمان اداری و استخدامی برسد که در گذشته وظایف آن تفویض اختیار شده، البته این تفویض اختیار به شرط کوچک سازی در منطقه بوده است نه اضافه کردن تعداد معاونان و بزرگتر شدن حد و اندازه مجموعه.

این عضو شورای شهر تهران تاکید نمود: از سال 82 بناست که شهرداری لایحه ای در این خصوص به شورای شهر ارسال کند که تا کنون با وجود تمام تکالیف در برنامه های پنج ساله با تورم سازمانی روبرو هستیم. طرح مذکور به دنبال عزل و نصب در شهرداری نیست. این طرح همانند طرح معین حد و اندازه مالیه شهرداری است. عزل و نصب جزو مسائل اجرایی بوده و از وظایف شهردار است.

رسولی با بیان اینکه بر اساس سهم شورا و شهرداری اولویت های شهر تهران آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آسیب های اجتماعی است، اضافه کرد: مالیه نابسامان شهری و ساختار متورم از جمله مسائل درونی شهرداری است. با توجه به این مسائل در تبصره 4 بودجه امسال شهرداری ملزم شد تا انتها سال حداقل یک سطح از سطوح معاونت های شهرداری را کاهش دهد. دلیل جراحی و هرس سازمانی مدیران ارشد برای این است که در سال 1384 کل پست های مدیریتی شهرداری 785 مورد بود که امروز با 400 درصد افزایش به 2183 پست سازمانی رسیده، از سال 94 تا سال 96، 37 درصد به کارکنان شهرداری اضافه کرده شده یعنی تعداد 12 هزار و 195 نفر فقط در سال 96 تبدیل وضعیت شده اند و در کل ظرف 11 سال 522 نفر فقط به کارکنان شهرداری اضافه شده است و مابقی همه در پست های مدیریتی بوده است.

وی تاکید نمود: تمرکز به کوچک سازی و حذف 250 پست سازمانی برای این است که ساختار موجود موازی کاری و ناکارآمدی دارد. از اعضای شورای شهر درخواست می کنم بعد از 15 سال مصوبه دادن و الزام کردن شهرداری برای این امور بر اساس مصالح عامه تصمیم سخت بگیرند.

وی ادامه داد: کلیات این طرح در جلسه گذشته شورای شهر رأی آورده است و ما طراحان این طرح به دنبال اصلاح ساختار نیستیم و می خواهیم حد و اندازه شهرداری معین گردد. امیدوارم این جلسه به گونه ای اداره گردد که مصوبه قانونی جلسه قبلی کان لم یکن تلقی نگردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 58

به "افزایش 400 درصدی پست های مدیریتی شهرداری تهران ظرف 13 سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 400 درصدی پست های مدیریتی شهرداری تهران ظرف 13 سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید