اسفندونه هایی که در اردکان به سلامت می فرایند

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/یزد اولین جشنواره اسفنددونه سلامت طرحی ابتکاری از مجموعه گردشگری خانه سلامت اردکان آغاز بکار کرد.

اسفندونه هایی که در اردکان به سلامت می فرایند

قاسم برخورداری مدیر مجموعه گردشگری سلامت و از فعالان میراث فرهنگی اردکان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در این باره اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره احیا هنر گذشتگانمان است که با خلاقیتی خاص در درست کردن اسفندونه سنتی در شهرستان اردکان خبره بوده اند.

وی گفت: در این جشنواره که همزمان با هفته میراث فرهنگی آغاز به دریافت آثار کرده است، علاقه مندان به ساخت اسفندونه می توانند با دانه های سبز اسفند، دست به خلاقیت زده و کارهای خود را برای شرکت در این جشنواره در تاریخ 20 خرداد همزمان با روز جهانی صنایع دستی در محل خانه سلامت به نماش بگذارند.

وی با بیان این که به آثار برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، گفت: به همین بهانه در روز جشنواره، نمایشگاهی از صنایع دستی محلی و سنتی اردکان همچون کاربافی، چیلونگری، صنایع چوبی، سفال، زیلو و صنایع جانبی و وابسته هم در پارک سلامت محله شریف آباد اردکان برپا خواهد شد.

این فعال گردشگری اضافه کرد: همچنین با برنامه ریزی اجرا شده علاوه بر مسابقه عکاسی در زمینه تخصصی کاربافی، همزمان با برپایی نمایشگاه اسفندونه ، نمایشگاه نقاشی بچه ها در زمینه صنایع دستی هم برپا خواهد شد.

برخورداری با اشاره به جایگاه خاص اسفندونه در زندگی روزمره اردکان و شریف آباد قدیم در این شهرستان، تاکید کرد: این اتفاق میراثی، یادآور فرهنگ دیرینه این مرز و بوم به ویژه محله زرتشتی نشین شریف آباد اردکان است که با دانه های اسفند دست سازه هایی ارزشمندی خلق می کرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8134

به "اسفندونه هایی که در اردکان به سلامت می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسفندونه هایی که در اردکان به سلامت می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید