ارتقا جایگاه صنایع دستی ایران به سرمایه گذاری ویژه نیاز دارد

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، کمال میرطیبی پیشکسوت منبت کاری در خصوص ظرفیت صنایع دستی برای اشتغال زایی گفت: ما هنرمندان خلاق و کارآفرین زیادی داریم که در صورت حمایت و توجه بیشتر به آنها می توانند زمینه های رونق اشتقال و اقتصاد را با هنرهای سنتی و صنایع دستی در کشور فراهم بیاورند. این عرصه قابلیت های منحصر بفردی دارد که نباید از آنها مغفول ماند.

ارتقا جایگاه صنایع دستی ایران به سرمایه گذاری ویژه نیاز دارد

وی در خصوص ارتقاء جایگاه صنایع دستی در کشور گفت: برای اینکه صنایع دستی بتواند به موقعیت ممتاز گذشته برشود باید در عمل اتفاقات بیشتری بیافتد و با اختصاص بودجه و هزینه کافی و با میدان دادن به جوان ها و حمایت از آنها زمینه های لازم برای استمرار این حرکت فرهنگی بوجود آید.

دارنده درجه یک هنری با تاکید بر اهمیت ارتباط مردم با صنایع دستی گفت: با تبلیغات و فرهنگ سازی می توان به راحتی ارتباط مردم را با صنایع دستی به بهتر و بهتر کرد. اگر اطلاع رسانی لازم صورت گیرد و هنرمندان فضای لازم برای ارائه آثارشان را داشته باشند این تعاملات پیوسته و مستحکم می شود.

این پیشکسوت هنرهای سنتی ادامه داد: بهترین نسل، نسل دانشجو در جامعه است. خوشبختانه در حال حاضر بیش از 15 دانشکده هنر در کشور داریم که ظرفیت خوبی برای توسعه صنایع دستی و هنرهای سنتی بوجود آورده است، منتها باید تلاش کنیم تا این نسل دانشجو انگیزه خودش را برای ادامه راه حفظ کند.

میرطیبی برگزاری نمایشگاه های سراسری صنایع دستی را اقدامی موثر از سوی معاونت صنایع دستی دانست و افزود: برپایی نمایشگاه در سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی فعالیت سازنده ای برای توسعه و رشد این حوزه است. به نظرم اگر نشست هم اندیشی درباره کیفیت برگزاری این نمایشگاه ها با حضور هنرمندان جوان و پیشکسوت و مسئولین صنایع دستی برگذار شود به افزایش کیفیت کار کمک خواهد کرد.

وی در خصوص حضور هنرمندان ایرانی در رویدادهای بین المللی هم گفت: حضور هنرمند ایرانی در یک نمایشگاه یا رخداد جهانی اهمیت زیادی برای معرفی فرهنگ و هنر این سرزمین و به رخ کشیدن توانایی بالای آن دارد. و کشور ما برای این مهم باید هزینه کند و با سرمایه گذاری کافی، به طور ویژه ای به آن توجه نماید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2921

به "ارتقا جایگاه صنایع دستی ایران به سرمایه گذاری ویژه نیاز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقا جایگاه صنایع دستی ایران به سرمایه گذاری ویژه نیاز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید