ادعای یک دانشمند: معمای مثلث برمودا را حل کردم

به گزارش مجله هاستفا، ایرنا نوشت: یک دانشمند از دانشگاه سیدنی استرالیا با آنالیز سوابق می گوید که حوادث روی داده در منطقه موسوم به مثلث برمودا به دلیل شرایط بد آب و هوایی و اشتباه انسانی بوده و ربطی به نیروهای فراطبیعی یا موجودات فضایی ندارند.

ادعای یک دانشمند: معمای مثلث برمودا را حل کردم

منطقه موسوم به مثلث برمودا از مدت ها پیش در کانون برآورد های شبه علمی و حتی خرافه بوده و بسیاری افراد ادعا نموده اند که این منطقه وسیع در اقیانوس شواهد و مدارک غیرقابل انکاری از دخیل بودن نیروهای اَبَرطبیعی ارائه می دهد. اما دانشمندی از دانشگاه سیدنی استرالیا با رد این اظهارنظرها، می گوید که مثلث برمودا پدیده خاص و عجیبی نیست.

در حالی که مثلث برمودا سال ها به دلیل ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماها در این منطقه خبرساز شده است، اما کارل کروسلنیکی (Karl Kruszelnicki) می گوید که این منطقه نیز در ارتباط با اندازه ناپدید شدن کشتی و هواپیما مانند سایر منطقه ها جهان است به خصوص اگر به شدت ترافیک تردد دریایی و هوایی از این منطقه توجه داشته باشیم.

کروسلنیکی بر اساس این یافته ها می گوید که مثلث برمودا واقعا هیچ جنبه اسرارآمیزی ندارد. او در عوض بر این باور است که بسیاری از ناپدیدشدن ها ریشه در شرایط بد آب و هوایی یا حتی ضعف تصمیم گیری افراد دخیل در مسافرت دریایی یا هوایی داشته است و ارتباطی با موجودات بزرگ دریای، نیروهای فراطبیعی یا موجودات بیگانه فضایی ندارد.

اسرار مثلث برمودا حدود 70 سال گذشته در کانون حدس و گمان های عمومی بوده است و بسیاری بر این عقیده اند که حوادث این منطقه ممکن است مرتبط با نیروهای فراطبیعی باشد. این منطقه از بخش غربی اقیانوس اطلس شمالی به تصورات و تخیلات انسان ها دامن زده و حتی بعضی گفته اند که ممکن است موجودات بیگانه فضایی اقدام به ربودن کشتی ها و هواپیماها می نمایند.

اما کروسلنیکی می گوید که به احتمال زیاد دلیل حوادث در این منطقه اشتباهات انسانی و شرایط بد آب و هوایی است. وی با اشاره به یک مورد معروف از ناپدید شدن در مثلث برمودا آن را دلیلی بر اشتباهات انسانی می داند. در سال 1945، پرواز شماره 19 - گروهی از پنج بمب افکن نیروی دریایی آمریکا - در این مثلث ناپدید شدند. با وجود تجسس برای یافتن لاشه هواپیماهای مفقود شده، هیچ نشانه ای از لاشه این هواپیماها هیچگاه پیدا نشد و این مساله به رمز و راز مثلث برمودا دامن زد.

بیشتر بخوانید:

  • رفتار ترامپ گونه ایلان ماسک، کار دستش داد!

  • مار مرگباری که خود را به موش مردگی می زند!/ عکس

  • مدل 2023 ب ام و محبوب ایرانیان به میدان آمد/ عکس

کروسلنیکی می گوید از میان 14 خدمه این هواپیماها تنها یک نفر از آنها واقعا خلبان باتجربه ای بوده است. او بعلاوه می گوید که معین شده این خلبان تصمیمات بدی گرفته و در روز پرواز نیز خمار بوده و حال مساعدی نداشته است.

او بعلاوه می گوید که شرایط آب و هوایی در روز پرواز شماره 19 توفانی بوده و ارتفاع امواج تا 15 فوت می رسیده است. یادداشت های پیغام های رادیویی از این پرواز نشان می دهد که خلبان اصلی و سایرین در مورد مسیر پرواز اختلاف نظر داشته اند.

علاوه بر این چارلز تیلور خلبان اصلی اعتقاد داشت که بر فراز فلوریدا کیز قرار دارند و قطب نمای او درست کار نمی نموده است. او با یاری خلبان مخالف بوده و پرواز را به جای غرب به سمت شرق راهنمایی نموده و احتمالا هواپیما را بیشتر وارد اقیانوس اطلس نموده است. آیا این اشتباهات انسانی می تواند شرحی برای ناپدید شدن پرواز شماره 19 باشد؟

با وجود شرایط بد آب و هوایی و کمبود سوخت ممکن است که پرواز شماره 19 دچار مشکل شده و به درون دریا سقوط نموده باشد و به دلیل عمیق بودن اقیانوس در آن منطقه پیدا کردن لاشه هواپیما سخت است.

با وجود موارد متعدد ناپدید شدن ها ممکن است این شرح تا حدی مساله را روشن کند که به دلیل اینکه این منطقه بخش بسیار وسیع و عمیقی از اقیانوس را شامل می گردد، بعید است بتوانیم کل منطقه را تجسس کنیم. معنی این حرف این است که شاید هیچگاه به جواب قطعی نرسیم.

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1402 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 12124

به "ادعای یک دانشمند: معمای مثلث برمودا را حل کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای یک دانشمند: معمای مثلث برمودا را حل کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید