اثر هنرمند نی ریزی مقابل کنسولگری فرانکفورت نصب شد

به گزارش مجله هاستفا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، حمیدرضا هادی امروز 20 تیرماه 1400 اظهار کرد: سردیس حافظ در کنار سردیس گوته که از چهره های ادبی ایران و آلمان هستند که با دستان هنرمند، هادی جواهر که از صنعت گران صنایع دستی شهرستان نی ریز است ساخته شده و جنس این سردیس ها از سنگ چینی و زمان ساخت هر کدام دو ماه به طول انجامیده است. این سردیس ها به سفارش سرکنسولگری آلمان بوده و در مقابل این ساختمان نصب شده است.

اثر هنرمند نی ریزی مقابل کنسولگری فرانکفورت نصب شد

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

مسئول اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان نی ریز اضافه کرد: از آثار هنری فاخر این صنعتگر نی ریزی می توان به سردیس فردوسی به سفارش وزارتخانه قبرس، تندیس استاد میرزا احمد نی ریزی، میرزا کوچک خان جنگلی، تندیس امیرکبیر و تندیس شهید شهبازی از سرداران دوران دفاع مقدس، اشاره نمود.

هادی بابیان اینکه آثار صنایع دستی همانند سفیر فرهنگی بیانگر تاریخ و فرهنگ و هنر کشور عزیزمان است، گفت: با به کارگیری هنر صنعتگران و با تهیه و نصب سردیس ها و نشان های مفهومی و فضاهای عمومی زیباتر و یکی از راه های آشنایی نسل های آینده با قهرمانان به ویژه فرزندان کشور عزیزمان و نسل های بعدی است.

منبع: گردشبان
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8080

به "اثر هنرمند نی ریزی مقابل کنسولگری فرانکفورت نصب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر هنرمند نی ریزی مقابل کنسولگری فرانکفورت نصب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید