اتحادیه اروپا: بازگشت احتمالی آمریکا به برجام محور نشست امروز در وین است

به گزارش مجله هاستفا، اتحادیه اروپا در بیانیه ای بیان کرد که بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و آنالیز چگونگی تضمین اجرای کامل و مؤثر توافق هسته ای ایران محور گفت وگوهای امروز طرف های برجام خواهد بود.

اتحادیه اروپا: بازگشت احتمالی آمریکا به برجام محور نشست امروز در وین است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در وین که قرار است ساعت 18:30 به وقت تهران در گرند هتل شهر وین برگزار گردد، اتحادیه اروپا در بیانیه ای گفت که بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و آنالیز چگونگی تضمین اجرای کامل و مؤثر توافق هسته ای ایران محور گفت وگوهای امروز طرف های برجام خواهد بود.

نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در حالی برگزار می گردد که انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده دارد و سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران نیز به عنوان ریاست هیأت ایرانی در نشست مذکور شرکت خواهد نمود.

عراقچی امروز در این باره گفت: در دو هفته گذشته که دور چهارم مذاکرات بود، به نظرم پیشرفت های خوبی اجرا شده و چند موضوع کلیدی مانده که احتیاج به آنالیز بیشتر و تصمیم گیری در پایتخت ها است که امیدواریم در چند روز آینده صورت بگیرد و در دور بعدی که برای مذاکرات خواهیم آمد، بتوانیم درباره آن مسائل ان شاءالله به یک جمع بندی برسیم.

دور جدید رایزنی ها در وین به منظور احیای برجام از 17 اردیبهشت ماه از سر گرفته شد و از آن روز این رایزنی ها در پایتخت اتریش و در سطوح مختلف در جریان است و براساس اظهارنظر مقام ارشد وزارت خارجه ایران، به مرحله مذاکره درباره متن رسیده است.

رئیس هیأت مذاکره کننده ایرانی در وین گفت: الان در موقعیتی قرار داریم که می توانیم جمع بندی کلی داشته باشیم. چند موضوع کلیدی هست که باید حل گردد. روی بقیه موارد توافق وجود دارد روی متن ها نگارش خوبی اجرا شده است و الان موقعی است که یک رجوع مجدد به پایتخت ها انجام و مشورت های آخر انجام گردد و ان شاءالله بعد از آن مذاکرات را ادامه می دهیم.

دولت آمریکا به ریاست جو بایدن مدعی است در کوشش است به وسیله مذاکرات جاری در شهر وین زمینه های بازگشت کشورش به برجام را فراهم کند. از جمله مهم ترین موانع در این مذاکرات حل و فصل اختلافات بر سر تحریم هایی است که آمریکا برای پایبند شدن به برجام بایستی برطرف کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اخیراً در یک کنفرانس خبری تأیید کرد که چالش های بزرگی در این مذاکرات وجود دارند که بایستی برطرف شوند. او گفت: همان طور که شنیده اید ارزیابی ما کماکان این است که چالش های مهمی هستند که باقی مانده اند و شکاف عمیقی بین جایی که ایرانی ها هستند و جایی که ما فکر می کنیم باید باشند تا به برجام پایبند شوند، وجود دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال 2018 به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم ها علیه تهران را احیا کرد.

علی رغم آن که مقام های جمهوری اسلامی تأکید نموده اند که آمریکا باید برای بازگشت مجدد به برجام تمامی تحریم های ایران با هر عنوانی را لغو کند واشنگتن تنها برای برداشتن بعضی تحریم ها ابراز آمادگی نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7769

به "اتحادیه اروپا: بازگشت احتمالی آمریکا به برجام محور نشست امروز در وین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: بازگشت احتمالی آمریکا به برجام محور نشست امروز در وین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید