آخرین فرصت دستگاه های صدور مجوزهای کسب و کار برای بارگذاری مدارک اعلام شد

به گزارش مجله هاستفا، تهران (پانا) - رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد، 18 اسفند را آخرین فرصت دستگاه های مرجع صدور مجوزهای کسب و کار برای بارگذاری مدارک مورد احتیاج این مجوزها خاطرنشان کرد.

آخرین فرصت دستگاه های صدور مجوزهای کسب و کار برای بارگذاری مدارک اعلام شد

به گفته امیر سیاح تمام دستگاه هایی که مجوز کسب و کار صادر می نمایند باید به صورت الکترونیک این کار را انجام دهند و چنانچه متقاضی را به صورت حضوری فرا بخوانند، جرم است.

سیاح در گفت وگویی یادآور شد: دستگاه های اجرایی ما 100 سال است که عادت نموده اند ماموران خود را به محل کسب و کار مردم اعزام نمایند و مامور با مشاهده کسب و کار اعلام نظر کند که مردم می توانند کار نمایند یا خیر، اما این فرایند باید پایان پیدا کند.

وی گفت: بعضی دستگاه ها هنوز باور ننموده اند که مجوزهای کسب و کار باید الکترونیک گردد و گمان می نمایند دولت این قانون را اجرا نخواهد کرد در صورتی که از 18 اسفند به بعد دیگر اجازه نخواهیم داد، دستگاه های مختلف به کاغذبازی ادامه دهند.

آغاز کسب و کار تازه در ایران به هیچ وجه مسئله ساده و پیش پا افتاده ای نبوده و برعکس کارآفرینان را با چالش ها و مسائلی روبرو نموده است؛ فرایند پیچیده و طاقت فرسای اخذ مجوزهای آغاز کسب وکار یکی از مسائل مالی ما طی سالیان گذشته بوده و برای آغاز هر کسب وکار، مردم باید کلی ضوابط و پیچ و خم اداری را طی نمایند تا مجوز بگیرند؛ این راستا سخت و طولانی موجب شد که به تعداد زیادی از متقاضیان مجوز داده نگردد یا بسیاری از آنها در طی این مراحل زمان بر، از آغاز کسب وکار خود منصرف شوند.

برای حل این مسائل، کمیسیون تلفیق مجلس به تازگی مصوب کرد که: کلیه امور مربوط به مجوزهای کسب وکار از قبیل دریافت تقاضا، پاسخ دهی به استعلام ها و تاییدیه ها و صدور مجوز، صرفاً به وسیله درگاه ملی مجوزهای کشور انجام می گردد و اخذ هرگونه هزینه بابت خدمات صدور مجوز و امور مربوطه خارج از سامانه مذکور به وسیله دستگاه های دولتی ممنوع است.

با تصویب این مصوبه گام مهمی در راستای تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار برداشته شد و مانع برخوردهای سلیقه ای و کاغذبازی های اداری خواهد شد ضمن اینکه تمامی فرایند اخذ مجوز شفاف می گردد و کارها در یک چارچوب تعیین و در یک درگاه یعنی درگاه ملی صدور مجوزهای کشور انجام می گردد و مهمتراینکه نظارت بر وزارتخانه ها و سازمان های متولی بیشتر و امضاءهای طلایی از آنها گرفته خواهد شئ.

اکنون رئیس مرکز بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد نیز از الکترونیکی شدن صدور مجوزها کسب و کار خبر داده و فراخوان فرد متقاضی و یا برخورد سلیقه ای با متقاضیان مجوز کسب و کار را عملی غیر قانونی دانسته و 18 اسفند را به عنوان آخرین فرصت برای دستگاه های مرجع صدور مجوزهای کسب و کار و بارگذاری مدارک اعلام نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9701

به "آخرین فرصت دستگاه های صدور مجوزهای کسب و کار برای بارگذاری مدارک اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین فرصت دستگاه های صدور مجوزهای کسب و کار برای بارگذاری مدارک اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید