85 درصد تقاضای ایجاد رشته دانشگاه غیر انتفاعی رد می شود

به گزارش مجله هاستفا، رئیس اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی گفت: در حال حاضر وزارت علوم برای مجوز ایجاد رشته محل های جدید در دانشگاه های غیرانتفاعی تنها به 15 درصد را پاسخ می دهد و 85 درصد درخواست ها رد می شود.

85 درصد تقاضای ایجاد رشته دانشگاه غیر انتفاعی رد می شود

علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد حرکت فرار رو به جلو انجام داده است، گفت: این موضوع که دانشگاه آزاد می گوید همه رشته محل های جدید را به دانشگاه غیر انتفاعی داده اند را تکذیب می کنم و متاسفانه وزارت علوم مجوز ایجاد رشته محل را برای دوره کارشناسی ارشد به غیرانتفاعی ها نداده است.

انتقاد شدید آهون منش از وزارت علوم

وی با انتقاد از وزارت علوم اضافه کرد: سامانه ای با عنوان HEF یا سیستم سامانه آموزش عالی را وزارت علوم راه اندازی کرده است که در این سامانه گفته اند اگر دانشگاهی تقاضای ایجاد رشته برای مقطع کارشناسی ارشد می خواهد باید براساس قانون جدید یک دانشیار و 2 استادیار معرفی کند تا به آن دانشگاه مجوز ایجاد رشته بدهیم این در حالی است که دانشیار بیکار و آزاد وجود ندارد و همه آنها در دانشگاه های دولتی مشغول کار هستند.

دانشیار کیلویی وجود ندارد که ما برویم بخریم

آهون منش اضافه کرد: ما با توجه به قانون جدیدوزارت علوم از دانشگاه ها برای استفاده از دانشیار تقاضا کردیم اما باز هم وزارت علوم استفاده از اعضای هیأت علمی دانشگاه ها را ممنوع کرده است. این در حالی است که دانشیار کیلویی وجود ندارد که ما برویم بخریم.

تعداد رشته های کارشناسی ارشد دانشگاه غیر انتفاعی محدود است

وی ادامه داد: تعداد رشته هایی که برای کارشناسی ارشد به دانشگاه های غیر انتفاعی داده اند بسیار محدود است به طور مثال اگر گوسفند را در نظر بگیریم یک شقه آن را به دانشگاه آزاد می دهند و شقه دیگری آن حرام است. از طرفی باید بگویم اگر ایجاد رشته بدون داشتن دانشیار کافی برای دانشگاه آزاد مانعی ندارد باید برای دانشگاه های غیر انتفاعی هم بدون مانع باشد.

وزارت علوم 85 درصد درخواست های ما را رد کرده است

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی شرح داد: در حال حاضر وزارت علوم تنها به 15 درصد تقاضاهای دانشگاه غیر انتفاعی پاسخ داده و 85 درصد درخواست های ما را رد کرده است از طرفی باید بگویم ما درخصوص ایجاد رشته پیشنهاد دادیم به جای معرفی یک دانشیار 3 استادیار را معرفی می کنیم اما متاسفانه قبول نکردند.

دانشگاه آزاد به ازای رشته هایی که می گیرد دانشیار ندارد

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد به ازای رشته هایی که می گیرد دانشیار ندارد این در حالی است که باید به ازای هر کد رشته برای کارشناسی ارشد یک دانشیار وجود داشته باشد اما دانشگاه آزاد به ازای هر چند رشته یک دانشیار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه های غیر انتفاعی در گفت وگو با یکی از رسانه ها از عملکرد وزارت علوم در محدود کردن رشته محل های دانشگاه های غیرانتفاعی انتقاد کرده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 185

به "85 درصد تقاضای ایجاد رشته دانشگاه غیر انتفاعی رد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 درصد تقاضای ایجاد رشته دانشگاه غیر انتفاعی رد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید