19 ماه زندان برای تماشای جنازه فوتبالیست فقید

به گزارش مجله هاستفا، مدیر و کارمند یک شرکت فعال در حوزه دوربین های مداربسته در بریتانیا به جرم تماشای جنازه امیلیانو سالا، بازیکن آرژانتینی از دوربین های یک مرده شوی خانه به 14 و پنج ماه حبس محکوم شدند.

19 ماه زندان برای تماشای جنازه فوتبالیست فقید

به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، شری بری 49 ساله که مدیر شرکت خدمات دوربین های امنیتی در ویلت شایر است باید 14 ماه را در زندان بگذراند. در حالی که دادگاه برای کارمند او کریستوفر اشفورد حکمی سبک تر صادر کرده و این مرد 62 ساله باید پنج ماه پشت میله ها باشد. جرم این دو نفر دیدن غیرقانونی تصویر جنازه بازیکن 28 ساله باشگاه کاردیف سیتی است که هواپیمایش 21 ژانویه گذشته در کانال مانش سقوط کرد و سالا در دم جان سپرد.

امدادگران جنازه بازیکن آرژانتینی را ششم فوریه، حدود دو هفته پس از سقوط هواپیما یافتند و آن را یک روز بعد برای کالبدشکافی و آزمایش های بیشتر به یک مرده شوی خانه در بورنموث منتقل کردند. خانم بری که آن روز مسئول مراقبت از دوربین های مداربسته بود، پیامکی به این مضمون برای اشفورد در شیفت شب فرستاد: یک مورد خیلی جالب روی میز هست که وقتی شیفت تو شروع شد، می توانی آن را نگاه کنی.

هر دو کارمند شرکت تصویر جنازه سالا را در شیفت های خود بارها نگاه کردند و بری با گوشی خود یک عکس از آن گرفت. بعد تصویر را با پیام رسان فیس بوک برای دخترش فرستاد و ماجرا وقتی لو رفت که تصویر جنازه بازیکن فوتبال در شبکه های اجتماعی دست به دست شد. با ورود پلیس به این پرونده، بری تصاویر غیرقانونی را از روی گوشی خود پاک کرد و از اشفورد هم خواست همین کار را انجام بدهد.

با این حال، پس از بررسی های کارشناسی روی گوشی خانم مدیر مشخص شد او تصویری هم از جنازه مردی به نام اندرو لاچم گرفته و روی گوشی اش ذخیره کرده است. بازپرس پرونده اعلام نمود ظاهرا ضبط کردن و دیدن تصاویر جنازه ها هنگام کالبدشکافی و پس از آن به یک سنت در این شرکت تبدیل شده بود و علاوه بر خانم بری، بسیاری از کارمندان خدمات دوربین های امنیتی تشویق به این کار می شده اند.

رومینا سالا پس از دیدن تصاویر جنازه برادرش امیلیانو در اینستاگرام، به موضوع مشکوک شد و تصمیم گرفت ماجرا را قانونی پیگیری کند. از سوی دیگر، پسر آقای لاچم هم پیگیر داستان شد و پرونده در ماه اوت به دادگاه سوئیندن رسید. بری و اشفورد نزد قاضی به سه مورد سوءاستفاده از تصاویر رایانه ای اعتراف کردند و البته دیگر اتهام خانم مدیر، تلاش برای از بین بردن اسناد و شواهد بود.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 400

به "19 ماه زندان برای تماشای جنازه فوتبالیست فقید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 ماه زندان برای تماشای جنازه فوتبالیست فقید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید