17 نمایشگاه صنایع دستی در مازندران برپا شده است

به گزارش مجله هاستفا، حسین ایزدی در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه تولید باید با بازرگانی و صادرات تطبیق داشته باشد به طرح کارگاه گردی صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در این کارگاه ها گردشگران با تلاش های یک صنعتگر در تولید آثار دستی آشنا می شوند.

17 نمایشگاه صنایع دستی در مازندران برپا شده است

وی شمار کارگاه های فعال صنایع دستی را 80 واحد برشمرد و گفت: 25 کارگاه صنایع دستی در هفت شهرستان استان برای طرح کارگاه گردی انتخاب شدند و گردشگران در این کارگاه ها با تولید آثار دستی آشنا می شوند.

وی اضافه کرد: نمدمالی، سفال، نساجی و گلیم از جمله رشته هایی است که در کارگاه های صنایع دستی مورد بازدید قرار می گیرد و این طرح به احیای رشته های منسوخ شده صنایع دستی کمک زیادی می کند.

ایزدی همچنین اجرای طرح کارگاه گردی صنایع دستی را در رونق گردشگری روستایی و بومگردی و ایجاد اشتغال مهم برشمرد و با بیان اینکه بازار و فروش محصولات دغدغه مهم تولیدکنندگان است گفت: امسال 17 نمایشگاه صنایع دستی در استان برپا شده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران ادامه داد: قرار بود 22 نمایشگاه صنایع دستی در استان برگزار شود که به دلیل وقوع سیل و شرایط جوی هفت نمایشگاه لغو شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 108

به "17 نمایشگاه صنایع دستی در مازندران برپا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 نمایشگاه صنایع دستی در مازندران برپا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید