10 توصیه برای سفر خارجی

به گزارش مجله هاستفا، 1. از همان لحظه رسیدن تان از سفر لذت ببرید

هر چیزی که شما را به یاد زندگی روزمره و یکنواخت تان می اندازد (نظیر اینترنت و ایمیل) دوری کنید و با تمام وجود در سفرتان غرق شوید. از همان لحظه اول که به مقصدتان می رسید، ببینید و بشنوید.

10 توصیه برای سفر خارجی

2. در کالبد یک گردشگر باشید

در سفر ایرادی ندارد اگر مثل گردشگران ظاهر شوید. از پرسیدن آدرس موزه از یک شهروند محلی خجالت نکشید. شما حافظ منافع، تزریق کننده پول و فرهنگ جدید هستید. شما با حضورتان به آن ها می گویید که چیزی باارزش دارند که شما حاضر به تماشای آن هستید.

3. از کاتالوگ های سفر بهره ببرید

در سفرهای خارجی به مجله ها و بروشورهایی که روی میز هتل تان یا در کنار درب موزه هاست بی اعتنا نباشید. ممکن است اطلاعاتی را که در مبدأ به آن ها نرسیده اید، در آن مجله ها پیدا کنید.

4. ماجراجو باشید

در خیابان ها راه بروید، دنبال یک کشف جدید باشید. گاهی گم شدن در کوچه پس کوچه های شهر مقصدتان، شما را به جایی می رساند که هرگز انتظارش را نداشته اید. نترسید، بالاخره پیدا می شوید!

5. مردم بومی هم جاذبه هستند

سفر کردن فقط بازدید از جاذبه های طبیعی و فرهنگی یک کشور نیست. سعی کنید در سفر خاطره ای برای خود بسازید که همواره در ذهن تان باقی بماند. شرکت در یک مسابقه فوتبال و همراهی با تماشاگران و هم چنین حضور در یک تئاتر، همواره برای شما خاطرانگیز خواهد بود. برای تجربه های بومی در سفر، مطلب در مسافرت چگونه تجربه های بومی داشته باشیم؟ را بخوانید.

6. به کتاب فروشی ها سر بزنید

برای اینکه بفهمید اهالی بومی مقصد شما در سفر خارجی به چه چیزی علاقه دارد، این راه عالی است. پی بردن به باورهای مردم، شناخت شما را از آن ها بالا می برد و بهتر می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. مطمئن باشید که کتاب هایی که در کتابخانه های دهلی، رم و مونیخ می بینید، هیچ گاه شبیه هم نیست؛ پس از کتاب فروشی های کنار خیابان ساده نگذرید.

7. اتوبوس گردی کنید

سعی کنید که در یک ایستگاه خاص که نزدیک هتل تان است پیاده نشوید. به چند ایستگاه جلوتر بروید، این کار زیاد عاقلانه به نظر نمی رسد اما چیزی که به دست می آورید، دیدن آداب و رسوم مردم از پنجره اتوبوس خواهد بود؛ و شاید به یک مقصد بی نظیر رسیدید.

8. روزنامه بخوانید

تقریباً همه شهرهای عظیم جهان یک روزنامه انگلیسی زبان دارند و حتی اگر شما نمی توانید بخوانید، عکس ها و تفاوت حروف چاپی کوچک شما را شگفت زده می نماید. چه به صفحه تبلیغات مربوط به عروسی روزنامه تایمز نگاه کنید چه به تیترهای روزنامه های دیگر، روزنامه ها خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنید در خصوص مسافرت به این شهر به شما اطلاعات می دهند. به هر حال فهمیدن درباره عادات و علایق و فرهنگ مردم یک شهر یا کشور هم بخش مهمی از سفر شما است.

9. به رستوران های محلی بروید

غذاهایی را که در کشور خودتان می توانید میل کنید را کنار بگذارید. سعی کنید غذاهای جدید را در این سفر خارجی تجربه کنید، مخصوصاً با غذاهای محلی. این یک راه بی نظیر برای کسب شناخت بهتر از اقوام مختلف است.

10. فقط لذت ببرید

در سفر، لذت بردن به معنی پول خرج کردن و انجام کارهای غیرعاقلانه نیست. تنها کاری که باید بکنید این است: کاری را انجام بدهید که به شما لذت می دهد و خوشحالتان می نماید.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: دالاهو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4409

به "10 توصیه برای سفر خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 توصیه برای سفر خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید