گلخانه های فضایی کمبود غذا در زمین را برطرف می کنند

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از فیوچریسم، شرکت فضایی نانورکس(Nanoracks) اخیراً قراردادی با سرمایه گذاران در امارات متحده عربی امضا کرده تا در مدار زمین گلخانه هایی بسازد و محصولات کشاورزی بسیار مقاوم را در فضا پرورش دهد.

گلخانه های فضایی کمبود غذا در زمین را برطرف می کنند

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

جفری مانبر مدیر ارشد اجرایی این شرکت معتقد است هر محصول کشاورزی که قابلیت تحمل شرایط سخت فضا را داشته باشد، می تواند به حل مشکل کمبود مواد غذایی در زمین نیز کمک کند.

هدف مانبر فقط تولید محصولات کشاورزی در فضا برای تغذیه مردم روی زمین نیست، بلکه پرورش نسل جهش یافته ای از گیاهان است که بتوان در شرایط سخت روی زمین نیز کشت شوند.

لیو لوکسیانت یکی از محققان انستیتو آکادمی علوم کشاورزی چین در این باره می گوید: به وسیله جهش های ژنتیکی که در فضا اتفاق می افتد و همچنین روش های جایگزین اصلاح نژادی، می توان انواع مختلفی از گیاهان تولید کرد که محصول بهتری دارند، مواد مغذی آنها ارتقا یافته و در برابر آفت ها و بیماری ها مقاوم هستند. همچنین چنین محصولاتی نیازمند آب کمتری هستند یا دمای بالا را بهتر تحمل می کنند.

نانورکس امیدوار است یک مرکز کشاورزی فضایی استارلب را در مدار زمین تأسیس کند که در حقیقت یک گلخانه مرکز تحقیقاتی برای اصلاح نژادی گونه های جهش یافته و مقاوم گیاهان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6736

به "گلخانه های فضایی کمبود غذا در زمین را برطرف می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلخانه های فضایی کمبود غذا در زمین را برطرف می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید