10 شهر ارزان جهان از نگاه اکونومیست را بشناسید(بخش دوم)

به گزارش مجله هاستفا، مهاجرت امروزه به امری فراگیر بدل شده است که سالانه هزاران نفر مجبور به انتخاب شهر جدیدی برای زندگی می شوند و شاید یکی از مهمترین دلایل برای برگزیدن شهر جدید هزینه گذران زندگی در آنجا باشد. در قسمت اول مقاله شهرهای دهم تا ششم ارزان دنیا را معرفی کردیم. با ما همراه باشید تا پنج شهر نهایی ارزان دنیا را با توجه به شاخص های نشریه اکونومیست معرفی کنیم.

10 شهر ارزان جهان از نگاه اکونومیست را بشناسید(بخش دوم)

5.الجزیره، الجزایر

الجزیره بزرگ ترین شهر و پایتخت الجزیره در کناره غربی سواحل مدیترانه واقع شده و مهم ترین بندر شمال آفریقا به شمار می رود. این شهر که یکی از مهم ترین مناطق اقتصادی و اقتصادی شمال آفریقا محسوب می گردد بورسی با ارزش 60 میلیون یورو در اختیار دارد.صرفه اقتصادی: الجزیره بالاترین هزینه زندگی در میان شهرهای شمال آفریقا را دار است اما اگر سایر استانداردها را در نظر بگیریم و با هزینه های زندگی در سایر شهرهای مطرح جهان مقایسه کنیم، الجزیره یکی از مناسب ترین شهرها برای زندگی در شمال آفریقا است. هزینه تأمین مسکن در الجزیره نسبت به سایر شهرهای مهم جهان تا حدودی به صرفه است، اما این هزینه های بسیار پایین درمان، آموزش، مواد غذایی، حمل ونقل و حتی ارتباطات است که الجزیره را در صندلی پنجم ارزان ترین شهرهای جهان قرار داده است.

4.کاتماندو، نپال

کاتماندو پایتخت نپال و بزرگ ترین شهر این کشور است. این شهر که مرکز اقتصادی نپال نیز محسوب می گردد اقتصادی بر پایه گردشگری دارد. موسسه مشاورین سفر یا تریپ ادوایز در رده بندی خود این شهر را در رتبه سوم از ده شهر در حال رشد جهان قرار داده است. کاتماندو که در حوزه حاصل خیز دریاچه های این کشور واقع شده، از گذشته های دور از لحاظ اقتصادی خودکفا بوده و امروزه با رشد صنعت گردشگری، به مهم ترین مرکز اقتصادی و صنعتی نپال بدل شده است. دفاتر بسیاری از موسسات بین المللی نیز در این شهر واقع شده است. به جز گردشگری، فراوری، تجارت و حمل ونقل هم بخش های مهم دیگری از اقتصاد این شهر را رونق داده اند.

صرفه اقتصادی: کاتماندو یکی از به صرفه ترین شهرهای اقتصادی آسیا برای اقامت است که هزینه گذران زندگی در آن بسیار پایین است. اگر از مردم سایر نقاط نپال شرایط قیمت ها را در این شهر بپرسید آن ها به شما خواهند گفت که کاتماندو شهر بسیار گرانی است، اما اگر هزینه های این شهر را با سایر شهرهای مهم جهان مقایسه کنید از ارزانی در این شهر شگفت زده خواهید شد. هزینه تأمین مسکن، خرید مواد غذایی، آموزش، بهداشت و درمان، ارتباطات و حمل ونقل در این شهر بسیار پایین است، اما ممکن است برای خرید اجناسی چون سیگار یا تنباکو با قیمت بالایی روبرو شوید.

3.دهلی نو، هند

دهلی نو پایتخت هند و مرکز حکومت این کشور است. بخش اعظمی از استخدام ها در این شهر که یکی از گران قیمت ترین شهرهای هند محسوب می گردد، در بخش های دولتی و شبه دولتی صورت می گیرد. بااین حال اقتصادهای خصوصی این شهر نیز رونق زیادی دارند و بانک ها، هتل ها، خدمات و شرکت های فناوری، رسانه ها و صنعت گردشگری پول هنگفتی را به اقتصاد این شهر تزریق می نمایند. دفتر بسیاری از شرکت های بزرگ چندملیتی نیز در این شهر واقع شده و سامانه حمل ونقل عمومی نیز در دهلی بسیار گسترده است.صرفه اقتصادی: جالب است بدانید دهلی نو یکی از گران ترین شهرهای هند، اما یکی از ارزان ترین شهرهای جهان نیز محسوب می گردد. هزینه تأمین مسکن در دهلی نو به نسبت مقرون به صرفه است و سایر هزینه ها همچون خرید لباس، مواد غذایی، حمل ونقل، آموزش و بهداشت و درمان در این شهر فوق العاده ارزان تر از سایر نقاط جهانست. بااین حال برای خرید کالاهایی چون تنباکو و سیگار به دلیل اقتصادیات های سنگین دولت باید هزینه بالایی پرداخت کنید.

2. بمبئی، هند

بمبئی مهم ترین شهر اقتصادی و تجاری هند و پرجمعیت ترین شهر این کشور است. این شهر که در سواحل غربی هند واقع شده دارای بندری بزرگ است که اصلی ترین دلیل رونق تجاری بمبئی محسوب می گردد. ثروتمندترین شهر هند، همچنین رتبه ششم از میان ده شهر ثروتمند جهان که بیشترین تعداد میلیاردر جهان را در اختیار دارند نیز از آن خود نموده است. بعضی از بزرگ ترین شرکت های بین المللی در این شهر دفاتر و نمایندگی دارند و سامانه حمل ونقل این شهر به طور شگفت انگیزی توسعه یافته است.صرفه اقتصادی: هزینه تأمین مسکن در بمبئی بالاست اما در حومه های این شهر قیمت های ارزان تری پیدا می کنید. سایر هزینه ها مانند هزینه های آموزش، بهداشت و درمان، تأمین مواد غذایی و لباس، ارتباطات و حمل ونقل در این شهر بسیار پایین است. هزینه خرید لوازم مراقبت های شخصی همچون مواد آرایشی و بهداشتی نسبت به سایر کالاها در این شهر کمی بالاتر است. در این شهر نیز همچون دهلی نو برای خرید اقلامی چون سیگار و تنباکو به دلیل اقتصادیات های سنگین دولتی باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

1.کراچی، پاکستان

کراچی که در امتداد خط ساحلی دریای عرب واقع شده، بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر پاکستان است. این شهر رتبه سوم پرجمعیت ترین شهر جهان را داراست و پرجمعیت ترین شهر جهان اسلام محسوب می گردد. شهر بندری کراچی که از دیدگاه اقتصاد، صنعت و تجارت مهم ترین شهر پاکستان محسوب می گردد دفتر بسیاری از شرکت های بزرگ چندملیتی را در خود جای داده است. حدود 30 درصد از فراوریات پاکستان نیز در بخش های صنعتی حومه شهر کراچی صورت می گیرد.

صرفه اقتصادی: کراچی در رده بندی سال 2013 نشریه اکونومیست نیز رتبه ارزان ترین شهر جهان را برای خود حفظ کرد. این شهر که یکی از پرهزینه ترین شهرهای پاکستان است، با توجه به معیارهای بین المللی شهر به شدت ارزانی به شمار می رود. به جز هزینه تأمین مسکن در این شهر که در رده متوسط قرار می گیرد، سایر هزینه های زندگی در این شهر همچون آموزش، بهداشت و درمان، حمل ونقل، ارتباطات، خرید لباس و مواد غذایی و حتی رزرو هتل و رستوران و سرگرمی های آن به طور حیرت انگیز پایین است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: الی گشت
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2675

به "10 شهر ارزان جهان از نگاه اکونومیست را بشناسید(بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شهر ارزان جهان از نگاه اکونومیست را بشناسید(بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید