گفتگوی تلفنی عمران خان و ترامپ پیرامون تحولات جدید منطقه

به گزارش مجله هاستفا، نخست وزیر پاکستان در مصاحبه تلفنی با رئیس جمهور آمریکا پیرامون آخرین تحولات منطقه با او رایزنی کرد.

گفتگوی تلفنی عمران خان و ترامپ پیرامون تحولات جدید منطقه

جهت دریافت خدمات اجرای گیاهان روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان ضمن تماس تلفنی با دونالد ترامپ در مورد آخرین تحولات منطقه و تاثیرات کرونا بر کشورهای دنیا رایزنی کرد.

وی در این تبادل نظر توضیح داد: کرونا تمام کشورهای دنیا را فرا گرفته است و می تواند یک چالش جدی برای اقتصاد کشورها باشد.

عمران خان گفت: تعداد بالای قربانیان کرونا در آمریکا باعث نگرانی است و ما امیدواریم دولت واشنگتن هرچه سریع تر بتواند این بیماری را کنترل کند.

نخست وزیر پاکستان گفت: ما کوشش زیادی برای جلوگیری از کرونا در کشورمان انجام دادیم با این حال هنوز هم کوشش می کنیم با قرنطینه عمومی مانع گسترش بیشتر بیماری شویم.

وی اضافه نمود: برای کشورهای در حال توسعه مانند پاکستان دو چالش وجود دارد یکی مبارزه با کرونا و دیگری مبارزه با عواقب قرنطینه عمومی و بسته شدن کسب و کارها.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت: پیش بینی ما این است که مبارزه با کرونا 8 میلیارد دلار هزینه برای اسلام آباد در پی خواهد داشت که بخشی از آن توسط وام های بین المللی تامین شده است.

دو طرف در مورد آخرین تحولات افغانستان و فرایند صلح این کشور نیز صحبت نموده و به لزوم اجرای شرایط تفاهم نامه صلح تاکید نمودند.

در این تبادل نظر ترامپ از آمادگی آمریکا برای برای تحویل دستگاه تست کرونا به پاکستان اطلاع داد و تاکید نمود: تا انتها مبارزه با کرونا همراه پاکستان خواهیم بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3112

به "گفتگوی تلفنی عمران خان و ترامپ پیرامون تحولات جدید منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی عمران خان و ترامپ پیرامون تحولات جدید منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید