گردش مالی 3600میلیاد تومانی شرکت های دانش بنیان و خلاق

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، توسعه فعالیت های فناورانه یکی از اولویت های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با استقرار شرکت های دانش بنیان، شرکت های خلاق و توسعه استارت اپ ها توانسته است به موفقیت های قابل توجهی در این حوزه دست پیدا کند.

گردش مالی 3600میلیاد تومانی شرکت های دانش بنیان و خلاق

در این شهرک علمی و تحقیقاتی، 580 شرکت دانش بنیان و فناور مستقر است که توانسته برای بیش از 7هزار نیروی انسانی خلاق و نوآور اشتغال ایجاد کند. این کسب وکارها همچنین گردش مالی بیش از 3هزار و 652میلیارد تومانی را برای اقتصاد دانش بنیان به ارمغان آوردند.

مقدار فروش شرکت های دانش بنیان و خلاق مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، به بیش از 1750 میلیارد تومان رسیده است که رشد 70درصدی را در سال 99 نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان در این سال توانست به حد نصاب 37 میلیون دلار برسد که فناوران و نوآوران در این حوزه توانستند جهش 7 برابری را نسبت به سال گذشته برای تولید ناخالص داخلی کشور به ارمغان بیاورند.

اما مقدار استقبال از توانمندی ها و ظرفیت های نهفته در حوزه پژوهش های کاربردی و فناورانه هم قابل توجه بود به طوری که مقدار قراردادهای پژوهشی و فناوری شرکت ها نسبت به سال گذشته افزایش داشت و به مقدار 817 میلیارد تومان رسید. این مقدار نشان دهنده رشد 2.3 برابری در حوزه پژوهش و فناوری است.

صاحبان سرمایه و فعالان حوزه حمایت های مالی از کسب وکارهای دانش بنیان و خلاق با سرمایه گذاری مشترک شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در تجاری سازی محصولات فناورانه، رکورد 9.1 میلیارد تومان را به جا گذاشتند و افزایش 6 برابری نسبت به سال 98 را رقم زدند.

فعالیت فناورانه شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور مستقر درآمد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را به بیش از 41میلیارد تومان افزایش داد و 208 درصد رشد نسبت به مقدار مصوب ثبت کرد.

این شهرک علمی و تحقیقاتی با حمایت و نقش آفرینی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری گام برمی دارد و در سال جاری هم رشد و توسعه فعالیت های فناورانه را در نظر دارد.

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7996

به "گردش مالی 3600میلیاد تومانی شرکت های دانش بنیان و خلاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش مالی 3600میلیاد تومانی شرکت های دانش بنیان و خلاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید